ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

tisdag, augusti 15, 2006

Turistbyrån

Det är så roliga på turistbyrån. Jag var inne idag för att köpa biljetter till Elfsborg-Djurgården i sista omgången och de erbjuder alltid så konstiga platser. Jag vill helst sitta i mitten av ålgårdsläktaren och då erbjuder de först längst ner på rad 4 av den undre sektionen. Eh... nej tack, har suttit på rad 6 en gång och då kunde man inte riktigt hänga med i spelet, man var mest tvungen att sitta och koncentrera sig på var bollen var för tillfället, ifall det nu skulle bli en snedträff och bollen skulle fara ut i publiken. Så inte en gång till där nere. När jag sedan frågar om det finns några platser på R1, alltså mitten på den övre sektionen, får jag som svar att ja det finns det, men då är det nästan högst upp. Men hallå, är det inte bättre att sitta högst upp än längst nere vid sidlinjen?? Sedan kan de även börja erbjuda ute i kanterna, där det är lite billigare. De verkar tro att alla boråsare är helt snåla och vill ha det billigaste alternativet.

Detta hände mig förra gången jag skulle handla biljetter där också, man får jättekonstiga förslag. Det gäller verkligen att man vet vad man är ute efter, så att man inte hamnar på en urkonstig plats...

Jaja, nog om det... Nu har jag i alla fall biljetter till den sista matchen, hoppas den gäller någonting nu. Skulle inte vara helt fel om vi slog Djurgården med...vad ska vi säga... ... 8-1 ;)