ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

onsdag, mars 28, 2007

Skrattretande

Sverige förlorade mot Nordirland och jag måste bara börja med att konstatera att ett rörligt anfallsspel inte skapas genom tjongbollar. Herregud! Gick någon passning genom mittfältet överhuvudtaget?? Sedan har Glenn Hysén mage att sitta och påstå att Anders Svensson måste in i matchen. Då är min fråga: Hur lätt är det att komma in i matchen när bollarna flyger över huvudet på honom så att han näst intill får nackspärr?? Man kan ju vara lite mer nyanserad som "expertkommentator", men det är klart, man är ju inte direkt överaskad av sådana kommentarer från den mannen. Sedan att byta ut Svensson i halvlek är ju ett hån, att Roland A kommenterar det med att han inte direkt hade varit dålig utan att Källström ska komma in och vara understöd till forwards. Bra, det kanske jag kan köpa, men då kan inte spelaren i fråga springa runt och harva på egen planhalva till och med nedanför Daniel A. Lyssnade han inte på genomgången i halvlek?? Förmodligen övertänd som vanligt, ville vara överallt, men istället blev det pannkaka av alltihop. Jag stör mig något så fruktansvärt på att Hysén inte kommenterar Källströms urusla inhopp, om det hade varit tvärtom, att Anders gjorde ett uselt inhopp skulle man fått höra det så öronen blödde.

Varför hetsar jag upp mig egentligen? Jag borde ha lärt mig. Varje gång Sverige spelar dåligt så MÅSTE det vara Anders fel, eller hur? Jag blir bara så trött. Tur i alla fall att Anders låg bakom målet och att han inte blev skadad ;)