ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

torsdag, mars 22, 2007

Träningsrapport modell kort

Lyckades ta mig till träningen idag. Jag var där 15.00 när det, enligt officiella, skulle börja, men då hade de redan varit igång i säkert 45 min - 1 timma. Det kändes aningen nesligt, men det var inte mycket att göra åt situationen. Det är ju inte direkt första gången som de flyttat träningstider ;)

Jag måste börja med att be om ursäkt för de lite halvtaffliga videoklippen. Jag kunde nämligen inte redigera Mp4-klipp i Moviemaker, så det är lite som det är. Ljudet är inte det bästa för det blåste rätt kraftigt emellanåt, hoppas ni har lite överseende...

I alla fall...de var igång med en riktigt intensiv övning när jag kom. Truppen var indelad i tre lag och en spelplan var markerad med hjälp av koner. Ett lag skulle slå ett bestämt passningar mellan sig innan de fick lyfta bollen till andra sidan spelplanen, till ett lag som stod och väntade. Samtidigt försökte två personer från det tredje laget bryta passningarna. Om de lyckades fick hela det tredje laget byta plats med laget som sjabblade till det. Krångligt att förklara, men filmklippet kanske underlättar.



Efter det blev det matchliknande spel på halva planen med samma lag. De mötte varandra växelvis i omgångar. Det blev inte många mål. Här är ett klipp från en av matcherna:



Dagens snyggaste mål stod Jon för och jag lyckades fånga det med kameran. Lite skakiga bilder, för jag hade ganska inzoomat, men målet, som är i slutskedet av klippet går ändå att se:



De som drogs med lite skavanker var Martin Andersson, han fick behandling i baksida lår under träningens gång, Markus Falk-Olander, skadade sig lite grann på träningen och blev behandlad med ispåse i låret (lårkaka?) och Daniel Alexandersson, som inte ens var med på träningen hade magkramper och feber, i alla fall vad jag kunde snappa upp från Haglund.

Jag tyckte Holmén var lite extra het idag och gjorde en del finesser. En som såg aningen olycklig ut var Griffit. Efter träningen när några av de unga stannade kvar för att träna lite frisparkar gick Griffit omkring själv med en boll och såg lite fundersam ut.

Målfabrikationen var inte på topp idag och många skott gick utanför. Kanske berodde det lite grann på den kraftiga vinden, men det gäller att se till att precisionen blir lite bättre. Annars kommer det inte se så bra ut i kommande matcher...

Förresten så fanns ett tv-team på plats och följde träningen. Ska bli spännande att se vilken kanal detta kommer att sändas på...

Jag avslutar med en del bilder jag tog.