ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

torsdag, augusti 17, 2006

Det var väl ganska väntat...

Sverige blir utskåpat av Tyskland! Var har man hört den förut? Ja...vad kunde man egentligen väntat sig. Om nu Tyskland lyckades spela ut Sverige i VM, vad hade man för förhoppningar på denna match med ett B-betonat svenskt landslag. Eller jag b-betonat och b-betonat, de är väl egentligen Sveriges framtid, men det har inte haft en ärlig chans att spela ihop sig. Särskilt inte backlinjen, som var helt nykomponerad.

Jag hade själv inte chansen att se matchen på tv, eftersom jag inte får in tv3, men lyssnade ändå på sändningen från radiosporten och hade uppe minut-för-minut rapporteringen på aftonbladet. Jag kan därmed inte bedöma individuella prestationer, men vad jag hört och läst mig till lyckades Anders inte helt lysande. Det gjorde däremot inte någon av de andra svenskarna heller, så han var väl varken bättre eller sämre än någon annan i laget.

Enligt radiosportens Ralf Edström hade Kim Källström en helt misslyckad kväll, vilket även aftonbladet skriver om. Ralf ansåg att Kim var en av orsakerna till att Sverige släppte in två snabba mål i början av matchen. Man ska ju inte vara skadeglad, men Kim har ALDRIG varit en av mina favoritspelare och under VM störde mediahypen kring honom mig något så fruktansvärt. Så att få höra att han gjorde en mindre bra insats, vilket jag tyckte han gjorde under VM också, gläder mig en liten gnutta. Om det hade varit Anders som hade haft en misslyckad kväll är jag säker på att det hade basunerats ut med STORA rubriker, men medias kelgris Kim kommer förmodligen inte utsättas för samma anstormning.

Förresten, matchen slutade 3-0 om någon skulle ha missat det ;)