ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

söndag, mars 04, 2007

Vilken match!!!

Herregud, har precis kommit hem från matchen och jag måste bara säga: Vilken match!!! Elfsborg dominerade större delen av matchen och med lite mer skärpa och en gnutta tur i avsluten skulle detta ha slutat med en vinst. Jag är inte särskilt besviken, var ganska inställd på att vi skulle förlora, men Elfsborg spelade ju helt underbart fram till de avgörande situationerna. Det var bara det sista lilla som fattades.

Som jag tidigare berättat satt jag på Sjuhäradsläktaren på sektion D2. Har aldrig tidigare befunnit mig i de regionerna på en tävlingsmatch så därför kom det som en överraskning när den ena "digniteten" efter den andra fyllde raderna framför mig. Den första som jag kände igen var Mobaeck, hade hört på radion innan i bilen att han inte kunde delta på grund av nackspärr och mycket riktigt såg han lite stel ut. Precis innan match satte sig även Stefan Andreasson och Bosse "Bank", men de placerade sig mer till vänster om mittlinjen. Efter paus släntrade Reine Almqvist in och satte sig på första raden (själv satt jag på rad 6) och till sist, på väg ut efter matchen, upptäckte jag att assisterande förbundskaptenen Roland Andersson hade suttit jämte Almqvist ;) Det är egentligen ganska självklart att han var där med tanke på att så många landslagsspelare befann sig på planen!

Lite om matchen då...Alexandersson hade inte sin bästa dag och Holmén slog bort ganska många bollar i mitten, så det var inte så bra. Griffit fick inte mycket uträttat på sin högerkant och det var helt rätt att sätta in Ishi på den positionen direkt efter paus. Keene var hela tiden ettrig och högg på varje boll, han hade även ett par chanser att göra mål, men målvakten gjorde några fina räddningar. Florén var bra på sin vänsterbacksplats och jag tror att det kommer att bli svårt för Karlsson att ta tillbaka den positionen.

Mest jubel fick Anders Svensson när han hur enkelt som helst snodde bollen från Tobbe Linderoth. Mycket underhållande!

Förresten vart tog den danska invasionen vägen? Hur många supportrar var där egentligen? 30?

Jag kände mig väldigt givmild idag och skänkte 20 kronor till tifogruppen. Hoppas alla andra också gjorde det, annars blir det inga mäktiga tifon!