ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

torsdag, maj 10, 2007

Lite kort från träningen

När jag kom till arenaområdet i morse irrade jag runt ett tag för jag var osäker på vart träningen skulle äga rum. Jag tyckte att det rimligtvis borde vara på Ryavallen, med tanke på att det är bortamatch mot Kalmar på söndag, men när jag kikade in där var det helt öde. Hmm...då blev jag lite tveksam och kollade även inne på arenan, men där var det bara en guidad rundvandring på gång. Efter mycket om och men visade det sig att det ändå var på det riktiga gräset som träningen skulle utföras. Som jag tidigare påpekat är det inte helt optimalt att sitta på träbänkarna, med åtta löparbanor mellan sig och gräset, med övningarna utförandes på andra sidan plan. Det blir inte samma närhet och det är svårt att studera detaljer.

En sak som dock är värd att nämna från dagens träning är den uppställning som Haglund valde att inleda med i övningen där de går igenom hur Kalmar spelar och hur de själva ska agera i anfallsspel och kontringar. I startuppställningen återfanns Florén, Sjöberg, Jönsson, Mobaeck, Ishi, Ilola, Holmén och Anders. Sedan byttes Alex och Bajrami åt i vartannat anfall och Keene likaså med Matte. Kanske får vi se Florén starta mot Kalmar? Sjöberg blev jag lite mer förvånad åt att han startade, men efter halva tiden bytte han med Augustsson. Florén växlade med Karlsson och Mobaeck och Martin Andersson bytte lag. Även anfallaren byttes till att växelvis vara Sjöhage eller Avdic. Det är därmed svårt att utläsa vilka som kommer att få chansen mot Kalmar...

Sedan kan jag inte komma på något annat att berätta, jag var dock tvungen att gå innan sista övningen var över så kanske skedde något då ;)

Avslutningvis ett par bilder:


Truppen delas in i tre lag inför den inledande övningen.


En ordentlig uppvärmning följer därefter, ledd av massören.


Haglund och Wettergren i samspråk.


Uppvärmningen fortsätter.


Passningsspel på begränsad yta.


Holmén vänder på spelet när laget övar på anfall.


Ilola håller koll på bollen.

2 Comments:

Blogger Röd Guling said...

Bra! Jag hade tänkt gå på träningen idag men det blev inte av.

2007-05-10 15:32  
Anonymous Anonym said...

hej kära vän! roligt att du kan ha så jäkla kul och titta på fotboll medan vi andra sitter inne och möglar, skitglad för din skull!!;)
kramar

2007-05-11 18:35  

Skicka en kommentar

<< Home