ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

söndag, april 29, 2007

Träningsrapport

När jag närmade mig arenan idag bestämde jag mig för att först kika in på Ryavallen för att se om träningen var belägen där. Mycket riktigt såg jag spelarna på andra sidan, utförandes kvadraten. Jag drog mig till minnes från förra säsongen att de tränar på gräs inför gräsmatcher, vilket är väldigt förnuftigt. Dock är det som åskådare inte optimalt på grund av löparbanorna och det faktum att de utförde de flesta övningar närmast hallen.

Alla verkade kunna delta, däremot blev jag lite orolig när Ilola stretchade lite då och då mitt i övningarna. Känning? Även Jon verkade halta lite på slutet :(

De övade på full plan med ordinarie manskap. Det verkar inte bli några överraskningar om man ser till hur de formerade sig initialt. Keene på topp och Alex på vänsterkanten. I backlinjen började Jon på mitten, men bytte med Andersson efter ett tag.

Jag tycker inte Keene verkar klara av sina uppgifter på träningen heller, det ser ut som på matcherna. Haglund försöker coacha honom, men oftast är bollbehandlingen helt under isen. Han verkar inte ha särskilt bra självförtroende i rollen som target, oftast kan någon i backlinjen lätt ta bollen från honom.

Jag måste även erkänna att Anders inte riktigt går att känna igen. Man är så van vid att han ska göra briljanta saker varje gång han får bollen, men bollen verkar inte studsa hans väg alla gånger.

Frågan är om man ska ha några större förhoppningar om matchen mot Helsingborg. Elfsborg har ju så svårt på Olympia och spelet är inte det bästa för tillfället. Det är nog inte några högre odds på resultatet 1-1.


"De gamla" i den inledande kvadraten...


...och "de unga".


Målvaktsträning på högsta nivå.


Haglund, i den orangea västen, instruerar hur spelet ska se ut mot Helsingborg.


I väntan på att ett nytt anfall ska starta.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hur ser det ut med Florén?

2007-04-30 12:52  
Blogger ziriz said...

Florén verkar helt okej, han ska ju delta i dagens U21-match, så vi får se hur hans knä klarar av det...

2007-05-01 09:26  

Skicka en kommentar

<< Home