ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

tisdag, april 24, 2007

Hmm....

Har inte orkat kommentera matchen igår, vad ska man egentligen säga? Det är bara tomt, man hade ju hoppats att vändningen skulle komma nu. I och för sig skapade Elfsborg fler målchanser igår än på de två tidigare matcherna tillsammans, men vad gör det när bolluslingen inte går i mål. 1-1 mot Gefle är kanske ingen jättekatastrof, vi kan glädja oss med att det är bättre än förra året.

Igår såg jag matchen från Knallelandsläktaren. Inte ett frivilligt val då jag införskaffade mig gratisbiljetter när nya Storknallen invigdes. Gick inte att koncentrera sig hundra procent på matchen då alla "inbjudna" barn gapade en rätt i öronen eller sprang runt på läktaren som nervösa hundar. Om de hade sjungit med i guliganernas ramsor och sånger hade jag inte klagat, men man orkar inte lyssna på hur många "Andra sidan är ni klara!" och "Vi är Elfsborgs fans allihopa!" som helst. Om de nu ska gå på fotboll kan de väl titta på matchen och inte hälla ut dricka och popcorn på en!! Det var som ett j*vla dagis. Nästa gång betalar jag nog extra bara för att slippa ha alla ungar runt mig.

Måste även klaga lite på ljudanläggningen på Knallelandsläktaren, vilket var obefintligt. De måste nog se över det till nästa match, för vi hörde inte särskilt mycket...

Dock ska jag inte klaga allt för mycket. Jag såg i alla fall båda målen på nära håll ;)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag och Kaptenen spanade efter dig, då vi upptäckte att du hade knäppt korten från förra matchen typ över axeln på oss (nästan).

Att barnen sprang omkring som nervösa hundar var en väldigt rolig kommentar :)

2007-04-24 20:35  
Blogger ziriz said...

Vilken match? Menar du den mot Malmö?? Då hade jag ju inga framför mig, det var ju hockeyplatser bakom plexit på kommentatorsnischen. Satt ni på R1 eller?? Det var i princip en engångsföreteelse att jag satt där då, mot Gefle var det snikbiljetter, nästa match vet jag inte än ;)

2007-04-25 19:46  
Anonymous Anonym said...

Malmömatchen. Jag menar inte att vi satt exakt raden framför, men det var i precis i linje med de foton som är tagna och vi sitter en liten bit till vänster om plexin. R1, anyway!
Snikbiljetter lönar sig sällan. Fick tag på ngr ett år, på läktarn mitt emot Ålgård, och stämningen var dödens!

2007-04-25 21:12  

Skicka en kommentar

<< Home