ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

lördag, april 10, 2010

Inför HIF-IFE

Tänkte kommentera startelvan inför imorgon efter att ha sett träningen idag. Jag blev lite konfunderad och har därför inväntat truppen som åker till Helsingborg, saxat från elfsborg.se:

Joakim Wulff, Ante Cović, Mathias Florén, Martin Andersson, Johan Karlsson, Anders Svensson, Denni Avdić, Martin Ericsson, Daniel Mobaeck, Amadou Jawo, Anders Wikström, Teddy Lučić, Daniel Nordmark, James Keene, Emir Bajrami, Johan Larsson, Fredrik Berglund, Briar Faraj, Amadaiya Rennie, Anton Wede

För det första, Martin Andersson var inte med på träningen idag, men är med i truppen.

Martin Ericson joggade runt på Arenans matta för sig själv och såg verkligen inte ut att vara redo för spel.

Amadou Jawo klev av tidigare än de andra och det var detta som gjorde mig mest konfunderad. Men tydligen verkar det inte vara något eftersom han är uppsatt i truppen.

Hult och J.Florén saknasi truppen. Florén rehabtränar och Hult var inte på plats på träningen.

Roligt att se nya namn både i truppen och på träningen och då tänker jag på Anton Wede. Han var väl inte helt klockren idag, men alltid kul när nya får chansen.

Jag tror inte det blir några ändringar i startelvan. Varför jag endast tror är att de inte körde med fulla lag i tvåmålsspelet och man fick klura lite för att se mönster i lagen. Den enda positionen som gjorde mig tveksam var Jawos och när han klev av tidigare trodde jag definitivt att det skulle bli en ändring. Men, men vi får se imorgon. Bella var riktigt på hugget idag och kanske kan han få chansen i så fall.