ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

lördag, juli 18, 2009

Inför Djurgården

Har varit lite svårt att gå på några träningar på sista tiden. Elfsborgs hemsida har inte uppdaterat träningstiderna och jag har inte orkat engagera mig i att ta kontakt med dem om det. Idag tänkte jag att jag skulle chansa. Med min erfarenhet kunde jag ana mig till att de skulle träna idag klockan 12. Eftersom det brukar vara så när de ska på bortamatch i Stockholm och mycket riktigt äntrade spelarna Ryavallens gräsmatta vid denna tidpunkt.

Vad jag direkt kunde notera var att Niklas Hult åter var med i truppen. Han deltog i uppvärmning och kvadrat, men sedan när det var dags för en anfallsövning fick han träna på egen hand. Martin Andersson, däremot, kunde till och med vara med på den nämnda övningen, men i ett moment sträckte han sig efter bollen och verkade få någon känning.

Med hjärtat i halsgropen såg jag även att Anders Svensson fastnade i en tuva och verkade få ont i knät. Han haltade lite lätt tillbaka, men det verkade inte vara något allvarligt. Han drog iväg några skott i avslutningsövningen som utfördes därefter och vad det verkade från läktarplats var det inget fel med honom. Hoppas att så var fallet i alla fall. Anders får bara inte bli skadad nu när det täta matchandet inleds.

Om morgondagens startelva har jag inte mycket att säga. Det verkar som att Ishizaki kommer att vara med från start igen. Han gjorde ju en grym andra halvlek mot Haladás, så det är inget märkvärdigt med det. Nu när jag tänker efter kan jag inte påminna mig om ifall Martin Ericson var på plats. Han fick ju någon känning i ljumsken mot ungrarna. Rimligtvis borde han ha kört rehab vid sidan av om han var där. Med tanke på det, kan jag tänka mig att samma elva som startade andra halvlek mot Haladás kommer att starta mot Djurgården. Alltså Mobaeck i nummer 10-rollen.