ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

söndag, augusti 27, 2006

Börjar bli lite orolig

Det har nog blivit lite väl mycket fotboll den senaste tiden (om det nu är möjligt), för nu har jag till och med börjat drömma om det. Jag vaknade mitt i natten av en hemsk mardröm. Den handlade om en Elfsborgsmatch, kändes precis som IFK-IFE. Di gule låg under med 5-0 (!) i paus. Jag kommer tydligt ihåg från drömmen att de sista två målen kom till på slutet. Först en duell i slutminuten av halvleken mellan Johan Wiland och en IFK:are, där det slutar med en nick i mål. Sedan en trasslig sitution under de sista sekunderna där det är oklart om bollen är i mål, men den assisterande domaren dömer till Göteborgs fördel. Efter detta mardrömsscenario vaknade jag, inte helt kallsvettig som man kanske hade trott, men en aning skärrad i alla fall. Det värsta är att jag ibland kan få för mig att vissa saker jag drömt om sker i verkliga livet, hoppas verkligen inte att det här är en av de gångerna. Fast nu vet jag ju inte hur den matchen slutade. Kanske vände Elfsborg i andra halvlek och gjorde sex mål ;) Man får ju hoppas det.

Förresten, vad roligt att så många hade valt att ta sig till Djurparksdagen igår. Det är bra att börja rekryteringen av nya supportrar redan när de är unga ;)