ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

fredag, augusti 18, 2006

Oväntad reklam...

Satt precis och läste alla inlägg på vigule, ålgårdsläktaren och på guliganernas forum. Döm av min förvåning när jag öppnar den sista tråden av olästa inlägg på guliganernas forum och läser om elfsborgsrelaterade bloggar och min lilla blogg är med som senaste tillskott ;) Tackar det var väldigt rolig läsning, med tanke på att jag inte har ansträngt mig särskilt för att påa denna blog, endast länkat till den typ 3 gånger på ålgårdsläktarens forum i början.

Jaha, så till dygnets Elfsborgrelaterade händelser. Såg att Samuel Holmén förlängt sitt kontrakt. Väldigt skönt att Elfsborg är säkrade från ett Bosman-fall. Men det underliga är hur sportchefen Stefan Andreasson kommenterade i Borås Tidning angående ärendet:

- Helst hoppas vi förstås att Samuel stannar och vinner med Elfsborg. Men så oerhört bra som han varit i år inser vi att han blir attraktiv utomlands.

Menar han att Holmén redan är aktuell för spel utomlands i år eller har han inga guldförhoppningar för Elfsborg detta året. Skumt uttalande, för personligen tolkar jag det som att Andreasson tror att Elfsborg kan vinna i år och att Holmén inte kommer att finnas med i den truppen som vinner. Fast det är klart, det kan ju vara så att om inte Elfsborg vinner det här året, så nästa år, och då hoppas han att Holmén finns med i den truppen. Detta ser jag som rätt så osannolikt, då Samuel har presterat såpass bra fotboll att någon större klubb borde ha fått upp ögonen för honom.

Sedan såg jag att Borås skulle vara en av de städer som får vara värd för U21-EM 2009 om Sverige skulle få ha hand om evenemanget. Igår var några delegater från UEFA och inspekterade Borås Arena och några träningsanläggningar runt omkring. Det enda problemet var konstgräset, men kommunen har lovat att ett provisoriskt äkta gräs skulle kunna läggas in på konstgräset under turneringen. Rätt komiskt egentligen. Borde det inte vid den tidpunkten vara dags att byta ut det konstgräs vi har idag på arenan, det håller väl bara ett visst antal år. Skulle man inte då kunna lägga in ett riktigt gräs på arenan den säsongen? Gräset måste väl på något sätt rota sig innan man spelar på det, annars ligger det ju bara som en matta med chans att glida runt. Jag förstår nog inte riktigt hur detta ska lösas, tiden för väl utvisa hur det kommer att bli. Först måste Sverige få hit turneringen.


2 Comments:

Blogger Röd Guling said...

Transferfönstret är snart stängt och det ska nog mycket till för att Holmén ska sticka innan den allsvenska säsongen är slut.

2006-08-18 18:33  
Blogger ziriz said...

Det är klart, då får det gå jäkligt fort om han lämnar denna säsong ;)

2006-08-18 20:10  

Skicka en kommentar

<< Home