ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

fredag, januari 19, 2007

Elfsborgare i landslaget

Jag tyckte att de flesta av Elfsborgarna gjorde hyfsat ifrån sig igår. Sverige var inte direkt bra som lag, särskilt i första halvlek, så det var stundtals svårt att skapa några kreativa lösningar framåt. Holmén var nog den piggaste av dem och Wiland var i princip klockren när han kom in i andra. Enda gången det blev lite farligt var vid ett missförstånd mellan honom och mittbackarna. Anders Svensson briljerade inte direkt, men man kan inte säga att gjorde bort sig. Jo förresten, det var väl han som slarvade lite vid Ecuadors första mål. Jag måste erkänna att jag somnade lite i slutet av matchen, men jag har något att skylla på med tanke på den jetlag som infunnit sig efter min hemkomst igår förmiddag.

Jag hoppas att spelarna ytterligare lyckats acklimatisera sig till nästa match så att de kan göra sig själva lite mer rättvisa. Skulle vara kul att se fler Elfsborgare från start. Jon Jönsson verkar vara otursgubbe nummer ett, nu har han fått en lårbristning som gör att han förmodligen inte kommer att få spela något. Tydligen verkar det som att han inte klarar av riktigt gräs. Det ska bli skönt att få tillbaka honom till plasten på Arenan så att kan hålla sig skadefri ;)