ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

söndag, december 10, 2006

Utdelning av guldbok

Redan innan klockan 10 stod jag i kön utanför BT för att få tag på en guldbok (de öppnade 11). Jag var inte ensam, utan redan då fanns ett 40-tal personer framför mig.


När klockan väl närmade sig 11 bad jag en kompis gå och fotografera kön. Här är en bild på ändan av kön strax innan de öppnade.



Till vänster på bilden kan man se Annelundsparken. När jag väl fått min bok och friblijetter till eftermiddagens match var jag och spanade in hur lång kön var, och då sträckte den sig nästan ända bort till Svanen!

Precis när jag skulle ta mig in på BT var det en tant som helt sonika ställde sig precis framför och hävdade att hon minsann inte skulle köa eftersom hon var så gammal. Vilket liv det blev! Kärringen vägrade att flytta på sig och det var någon längre bak i kön som kom fram och knuffade undan henne. Ärligt, bara för att man är gammal och skröplig kan man ju inte bete sig hur som helst. Vi hade ju köat i en timma för våra platser. Andra gamlingar hade klarat av att stå i kön med rullatorer och käppar, varför hade inte hon kunnat klara av det.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken jävla kärring!

2007-01-08 19:47  

Skicka en kommentar

<< Home