ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

fredag, mars 30, 2007

Supercupen

Nästan skrattretande lite folk har köpt biljett till morgondagens Supercup, 598 sålda igår och 104 bokade (källa: BT). Jag är en av dem som väljer att avstå och det är av ren princip. Jag tycker det är fel av Kentaro att försöka suga ut så mycket pengar som möjligt av oss fotbollsälskare. 240 kronor för en match är inte marknadsmässigt och det är ju ändå marknaden som bestämmer i en ren konkurrenssituation. Jag tycker att detta liknar ett monopol och det är inget jag accepterar. Det var ju likadant förra året när tv-rättgheterna skulle ordnas upp, då var Kentaro där och försökte suga ut pengar. Ett annat bevis är ju Brasilien-matchen som de ordnade härom veckan, där hade de sålt väldigt dåligt till matchen i Stockholm och var tvungna att sänka priset på matchdagen så att det skulle bli någon publik. Undra om inte det skulle vara en bra idé att göra det imorgon också, jag menar vad kan det bli för publiksiffra? 1000? Det kommer inte se så bra ut på tv i alla fall. Det är klart, de har väl tjänat in sina pengar genom tv-rättigheterna, så då behöver de kanske inte bry sig.

En annan sak är att de inte brytt sig om att annonsera särskilt intensivt. Tydligen försvarar de detta och påstår att de visst annonserat, i Tv4...i STOCKHOLM! Jag tror att det är tusentals stockhomare som är sugna att ta sig ner till Borås...inte. Nä, jag tycker att vi ska bojkotta det här pajasföretaget, de har penetrerat alltför djupt i den svenska fotbollen, någon gång får det vara nog!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håller med dig till 100%!
---
Väldigt fin träningsrapport nedan. Du är grym på det!

2007-03-30 14:32  
Blogger ziriz said...

Tackar ;)

2007-03-30 14:54  
Blogger Röd Guling said...

Utmärkt!

2007-03-30 15:23  
Blogger Röd Guling said...

Skit i det nu, Tommy Larsson har ju skrivit ett nytt mästerverk på officiella!

2007-03-30 15:37  

Skicka en kommentar

<< Home