ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

fredag, mars 30, 2007

Träningsrapport

Idag var det en ganska typisk dagen-innan-match-träning och passet inleddes med övningar med boll, två och två:



Sedan övergick det i den faktiskt något efterlängtade kvadraten för att sedan övergå i några övningar för att få upp snabbheten. Efter det så tränade laget anfallsspel med mittfältare som slog bollen upp mot forwards som i sin tur la tillbaka bollen till den andra mittfältaren. Därefter slogs bollen till en ytterspringare som slog ett inlägg mot framrusande forwards och mittfältare:



Det blev inte så många mål, antingen berodde det på dåliga inlägg eller på ett ypperligt försvarsspel. Jag väljer det senare ;)

Passet avslutades med matchliknande spel på nästan hela planen med elva man i varje lag:



Jag tyckte mig skönja en potentiell startelva i det gröna laget. Det var Keene på topp, med Anders, Holmén, Ilola, Ishi och Alexandersson bakom. Backlinjen bestod av Mobaeck, August, Jon och Karlsson.

Hörde att Griffit lärt sig lite svenska. Jag heter...Jag bor... Det är väl så man börjar. Undra om han går på SFI ;)

Jon fick en boll i ansiktet och blev liggandes på plan, efteråt fick han en ispåse för att kyla, vad jag tyckte mig se, ögonbrynet.

Jag var inte ensam filmare på arenan, även SVT:s team hade hittat dit. Kan vi hoppas på ett litet reportage i kvällens sportnytt?



Efter träningen stannade rätt många kvar. Anders, Matte, Keene, Bajrami, Karlsson och Hassan övade inlägg och avslut. Matte såg oväntat het ut och satte en hel del skott i mål. Anders däremot såg aningen avig ut.

Jag avslutar med ett litet kollage av bilder...








Kul att se Florén i farten. Idag var lindningen om knät inte fullt lika kraftigt som i söndags ;)