ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

tisdag, maj 22, 2007

Äntligen!!! Elfsborg - IFK 3-1

Vilken härlig stämning det var på slutet av matchen. Nu kan ingen klaga på att inte sittplats stod upp ;) Äntligen fick vi på arenan uppleva en seger för året och på vilket sätt. Hmmm...undra vem som blir vald till matchens lirare av folket?? Svårt att gissa ;) Anders var ju helt otrolig. Efter att Ishi inte fick frispark/straff och Anders drämde till bollen i reklamskyltarna, och därmed fick ett gult kort, tände han verkligen till. Ett hat-trick, dock inte äkta, men ändå... Nu leder han skytteligan, vem hade trott det.

Ishi lyckades även han med mer idag. Några gånger lyckades han faktiskt dribbla sig förbi sin försvarare och han var väldigt nyttig i defensiven. Jag tyckte även Holmén klarade sig bra, men det fanns ju andra som överglänste honom...

Jag tyckte kampen på kanten mellan bröderna Alexandersson var stundtals lite komisk. De gav varandra en del tjuvnyp ;) Jag tyckte att den yngre av dem var snäppet bättre, han lyckades överlista Niklas ett antal gånger.

Jag är bara så euforisk nu och inget jag skriver blir särskilt sammanhängande. Jag lägger in lite bilder och kanske någon film från matchen imorgon istället...

Förresten, höll jag på att få bollen på mig när slutsignalen gått. Någon sparkade upp bollen och träffade nästan Arne och Tommy i kommentatorsbåset. Jag filmade precis då, så hann knappt uppfatta situationen...

Ps. Vänsterdojjan -> Nu satt jag på hockeyplatserna igen, om du spanade idag så kanske du såg mig, enda tjejen bakom plexit ;)

3 Comments:

Blogger Kaptenen said...

Vänsterdojjan var ju inte där. Men jag glömde spana efter tjejer. Anders var ju så läcker!

2007-05-23 12:07  
Blogger ziriz said...

Jaså, missade han typ årets match...hmmm....dålig tajming ;)

2007-05-23 13:17  
Anonymous Anonym said...

Bad bad bad!
På engelska alltså!

2007-05-23 14:08  

Skicka en kommentar

<< Home