ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

lördag, mars 29, 2008

Funderingar om morgondagens startelva

Läste i BT i morse att Haglund redan bestämt startelva, att han hade haft tre månader på sig och att det var rätt så klart. Blev lite nyfiken, så jag tog mig till arenan idag igen för att luska lite om startelvan.

De övade försvarsspel igen, surprise surprise. Vad jag tyckte var de ordinarie försvarsspelarna hade på sig gröna västar. På högerkanten inledde Martin, men han bytte av med Mobaeck efter ett tag. Dock tror jag ändå att det blir Martin som startar som högerback eftersom Mobaeck verkar vara aktuell för vänstermittfältsplatsen. I alla fall om man ser till de senaste dagarnas träning. Sedan alternerade Lucic, August och Sjöberg om mittbacksplatserna, vilket jag tyckte var aningen underligt. Jag trodde att det var ganska klart att Lucic och August skulle ta hand om de platserna, men tydligen finns Sjöberg med där också och lurar. Det var inte alls tydligt att det var några som var förstaval, oftast går det att se ganska tydligt, men inte idag. Vänsterbacksplatsen står det ju såklart mellan Karlsson och Florén. Idag inledde Karlsson övningarna och jag tror att han är förstaval.

Sedan hade även de defensiva mittfältarna gröna västar. Här kunde jag observera något intressant. Elmin och Ilola inledde tillsammans. När det var dags för byten var det inte Elmin, som man kanske hade kunnat tro, som fick byta, utan Ilola byttes mot Helgi. Hmmm...kul om Elmin får chansen från start imorgon. Jag tycker han är värd den platsen, med tanke på hur det sett ut på försäsongen.

Nog om försvararna... De offensiva spelarna kan jag inte helt tydligt peka ut, sett till dagens träning. Men en kvalificerad gissning och med tanke på gårdagen, är det förmodligen Ishi, Anders och Avdic i alla fall som kommer att få starta. Ishi såg mycket bättre ut idag. Han hade en rolig tejpning om vaden, men han behövde inte behandlas någon gång under träningen. På vänsterkanten tror jag att Mobaeck kommer att få spela. I och för sig alternerade han lite med Martin om högerbacken, men Emir som är den som konkurrerar om vänsterkanten verkar inte enligt Haglundvara vara helt redo för det ansvaret.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack för dina reportage, perfekt uppladdning inför matchen imorgon!

/J

2008-03-29 20:36  
Anonymous Anonym said...

tack för en bra blogg!
/Sarah

2008-04-01 21:16  

Skicka en kommentar

<< Home