ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

måndag, april 21, 2008

Lite från träningen

Nej, bloggen är inte nedlagd, men jag har inte riktigt haft inspiration att skriva. Har varit och tittat på slutet av några träningar, men inte observerat något av värde att rapportera. Idag tog jag mig till Arenan igen och såg sista halvtimman. De spelare som deltog i gårdagens match utförde fys och stretch med Henrik Dagård. Jag saknade Avdic, Lucic och Martin Andersson. Den sistnämnde kom in på plan efter ett tag, kanske efter behandling av sjukgymnasten. Emir fanns på plats, så hans magsjuka verkade inte vara värre än så. Kanske hade han ätit något dåligt ;)

De spelare som inte var med från start igår (Falken, Sjöberg, Elmin, Sjöhage och Nordmark) körde lite hårdare på andra sidan av plan. Vad jag såg var det anfallsspel som nöttes. Matte var med och slog den initiala bollen, sedan var han den försvarare som hängde i rygg på Sjöhage.

Sedan körde "avbytarna" lite tvåmålsspel, med målvakter. Tre man i varje lag med Matte i det ena laget. Elmin, Nordmark och Falkens lag öste in mål. Sjöhage stöp i backen efter en duell med Jesper Hansen. Han tog sig åt knät och sjukgymnasten tillkallades. Denne hann inte komma in på plan innan Sjöhage var på benen igen. Vi får hoppas det inte var alltför allvarligt.