ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

lördag, augusti 09, 2008

Inför AIK

* Svårt att säga om Anders kommer att starta matchen imorgon om man ser till träningen. Han var med på alla övningar, men personligen tyckte jag att han tog det lite försiktigt. På slutet drog han iväg några skott i samråd med Haglund och sjukgymnast Andblad. Även här tyckte jag att han inte tog i för fullt. Förmodligen är han väl rädd för att dra upp skadan igen. Egentligen finns det väldigt få alternativ för mittfältet, för nu när jag läser igenom mina anteckningar ser jag att jag inte antecknat Mobaecks namn. Vad är det med honom nu då? Det mest troliga är att Anders och Avdic startar tillsammmans på mittfältet om man ser till träningen. I och för sig kanske Mobaeck ändå kan vara aktuell för matchen imorgon, men att han inte kunde delta idag.

* Elmin är fortfarande på joggningsstadiet, idag tillsammans med tredjemålvakten Jesper Hansen. Den sistnämnda med ett gips runt vänster hand.

* Helgi joggade inte ens, han gick själv omkring runt plan och gjorde inte så mycket. Idag fick han tillfälligt hoppa in när Martin var tvungen att byta skor i en anfallsövning. I och för sig var han bara tvungen att stå still och lägga fram bollen åt Ishi som skulle få till ett högerinlägg mot tre framrusande spelare i mitten.

* Vi kommer förmodligen att se en gammal bekant på vänsterbacksplatsen. Johan Karlsson slog inlägg från vänster tillsammans med Bajrami.

* Forwardsplatserna är svårt att säga något om. Lasse spelade på vänstermittfältet i tvåmålsspelet medan Bella och Svedberg bildade anfallspar i det ena laget och Jocke och Keene detsamma i det andra. Här var det roligt att se Keene. Han gör verkligen framsteg och nu kan man knappt se att han inte spelat fotboll på ett halvår. Den gamla hänsynslösa Keene tar för sig mer och mer, och jag längtar verkligen tills vi får se honom på plan igen.

* Som vanligt behandlades Martin för sin baksida lår. Men det verkar inte vara värre att han ska kunna starta imorgon.

* Något hände med Wiland på slutet. I en övning med målvaktstränare Hansen hörde jag plötsligt att någon ropade efter sjukgymnasten. När jag tittade åt det hållet såg jag Wiland ligga i smärtor hållandes åt bröstkorgen. Dock behövdes ingen behandling, kanske vara det bara luften som gick ur honom.