ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

lördag, maj 09, 2009

Inför GAIS

Från träningen kan jag rapportera att Karlsson och Ericsson saknades helt och hållet. Karlsson är nog det mest mystiska då jag såg hans bil på parkeringen för att efter att ha varit en sväng i Knalleland upptäcka att den var borta. Då trodde jag att träningen var slut och att jag missat allt, men när jag kom fram till Ryavallen var övriga i truppen i full gång med uppvärmningen. Undra vad som kan ha hänt?

Ishi var med för fullt i övningarna, men när det var dags för den taktiska genomgången med koner höll sig Ishi för sig själv och sköt skott mot ena målet. Knappast att han spelar imorgon. Kanske lika bra att han blir fullt frisk innan han försöker vara med.

Vet inte riktigt vad jag ska tro om startelvan imorgon. Det som är nästan självklart är att Wikström får chansen i backlinjen, med tanke på att Martin Andersson är avstängd. I tvåmålsspelet spelade han mycket riktigt mittback i det ena laget, medan Lucic hade samma position i det andra.

Högerbacksplatsen blev jag inte riktigt klok på, men det blir antagligen Karlsson, om han inte åkte hem idag på grund av sjukdom eller liknande. Men skulle inte tro det då Haglund lät Elmin spela på den postionen i det ena laget, medan Sjöberg gjorde det i det andra. Ser inte direkt någon av dem skulle kunna spela på den positionen.

Mittfältet kunde jag inte se ett dirket mönster i heller. Det jag kan anta är att Anders, Helgi och Mobaeck innehar de platserna, men man kan ju hoppas att Avdic kan få starta och att Mobaeck i så fall kliver ut på en kant. Det är ju inte helt otroligt.

En sak som slår mig nu är att Abbas Hassan inte ens var med på träningen idag. Vad har hänt där egentligen? Nu tränar han inte ens?

2 Comments:

Anonymous sahlback said...

Jag vill gärna ha Mobaeck som högerback oavsett Johan. Gärna med Joel framför.

2009-05-09 17:54  
Anonymous Anonym said...

heej ziriz, hur är det med dig? var du på matchen mot blåvitt förra veckan? jag spanade efter dig! hur går jobbet? behöver ni någon praktikant tror du? kram scones

2009-05-11 18:59  

Skicka en kommentar

<< Home