ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

torsdag, augusti 31, 2006

Våld hit och dit

De senaste dagarnas debatt har enbart handlat om läktarvåld och dylikt. Att denna fråga ska dyka upp näst intill varje säsong är helt förkastligt. Varför har de här personerna valt fotbollen som sitt forum att utöva våldsverkan på? Det skulle väl lika gärna kunna hända på en handbollsmatch eller innebandymatch, eller varför inte på en konståkningstävling? Men det är klart, fotboll är ju den största sporten i Sverige och lockar förmodligen till sig den största publiken, även dräggen, så det är väl oundvikligt.

Det som jag tyckte var lite kul för mina egen del från HIF-DIF matchen var att de visade sjukvårdspersonal i bild som gick runt med en väldigt hiskelig neongul/grön ryggsäck. De ryggsäckarna (eller kanske inte just precis de på bilderna) packade jag ner i kartonger förra veckan och frågade mig "Vem sköveln använder sådana här väskor?", där fick jag ju mitt svar ;)

Jag har inte köpt biljetter än till IFE-AIK. Kanske dags snart med tanke på biljettåtgången. Redan över 10.000 sålda så här mer än en vecka före match. Undrar om det kommer att bli slutsålt för första gången, med tanke på att oftast hänger på bortasektionen om arenan ska bli full. Det verkar ju inte vara något problem den här gången, förmodligen kommer det att finnas gnagare på långsidorna också. Kul med så mycket folk. Det kommer att bli en grym stämning! Jag får ta tag i det här med biljetterna snart, men det är lite oklarheter vilka i min bekantskapskrets som ska gå på matchen så det hänger inte bara på mig...