ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

måndag, september 04, 2006

Denna vecka gäller det

Har valt att själv ta ett uppehåll i bloggandet såhär i landskampstider. Men nu är det dags att ta nya tag och sikta mot lördagsmatchen mot AIK. Först är det kanske läge att ändå kommentera landslampen mot Lettland lite grann. Anders fick ju inte starta, vilket var ganska väntat. Självklart gör Källström mål och sedan när väl Anders kommer in tappar han boll i ett farligt läge och Lettland är nära att kvittera. Vad blir då betyget? Ja, vad ska man säga. Själv såg jag inte matchen för jag har inte tv3, det blev radiosporten, så jag kan inte ge någon egen bedömning. Men det är nog ganska svårt att komma in när det är en kvart kvar och Lettland trycker på som värst. Sedan är ju inte medspelarna helt fräscha och kanske inte orkar jobba hem lika bra som tidigare i matchen. Detta är ju bara spekulationer, men det brukar ju generellt vara så i fotbollsmatcher. Vad man förmodligen kan konstatera är att Anders inte gjorde någon toppmatch, han kom in i en för tillfället ovan situation där försvarsspel var prioriterat och det var även allmänt svårt att komma in i det läget av matchen när motståndarna tryckte på.

Ok, AIK då. Funderar starkt på att gå på någon av träningarna den här veckan. Vet inte riktigt om det finns någon tid egentligen, men jag ska försöka. Jag har fortfarande inte köpt några biljetter, men ståplats finns väl ändå kvar ganska länge? Hoppas jag i alla fall.

Jag tycker det är lite dåligt med uppdateringar om skadeläge och liknande inför matchen. Hur gick det med Jon och Ishizaki till exempel? Skulle vara tråkigt om de inte kan spela. Sedan hoppas jag att Anders inte behöver spela så mycket mot Liechtenstein, så att han är fräschast möjlig på lördag. Egentligen borde väl landslaget starta med samma uppställning som tidigare, eller hur? Detta är nog enda gången som jag inte vill att Anders ska starta i en landskamp, men nu tycker jag att allsvenskan är viktigare.