ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

torsdag, november 02, 2006

Träningsrapport

Idag hade jag chans att ta mig till arenan för att bevittna ytterligare en träning. Den här gången var jag inte själv, ganska mycket publik dök upp till slut och även minst tre personer som filmade och ett otal reportrar. Ganska roligt att se när en ordningsvakt höll koll på journalisterna och körde upp dem på läktaren som oss vanliga dödliga. De såg inte särskilt glada ut ;) Jag tror att både tv4 och svt kommer att ha reportage ikväll eller kanske imorgon.

Träningen då? Jo, spelarna var väldigt glada och upplupna i början av träningen. De började med kvadraten och den yngre gruppen tände till på slutet. Sedan körde de diverse bollövningar parvis och efter det den när Haglund har en boll i varje hand och släpper den ena och spelarna ska springa åt det hållet.

Sedan var det matchspel. Haglund hade valt att inte ha en särskild startelva i något av lagen. Men vissa lagdelar kunde jag mig skönja vara ordinarie. Till exempel mittbackarna Jönsson och Augustsson var i samma lag (det gröna), medan ytterbackarna Karlsson och Mobaeck var i moståndarlaget (svarta). Holmén och Anders spelade i mitten i det gröna laget, medan yttrarna Alexandersson och Ishizaki spelade i det svarta. Anfallet i det svarta laget bestod av Matte och Sjöhage. Det gröna laget lyckades göra tre mål, medan det svarta knappt hade något anfallsspel. Matte och Sjöhage verkade inte riktigt bekväma i sina positioner, spelet flöt inte på, men det kan även ha sin orsak i att mittfältet bestod av Ilola och Samuelsson som kanske inte är de kreativaste spelarna i världen. Ishi var grymt besviken på sin kant eftersom knappt några bollar nådde honom.

Jag tyckte personligen att de icke-ordinarie spelarna var mest taggade. De kändes som de gav mer på träningen, men det är väl ganska naturligt.

Träningen avslutades med att Anders, Ishi, Holmén, Alexandersson och Griffit övade på avslut/skott mot Wiland och Sharro. Sjöhage, Matte, Avdic och Bajrami (?) övade på en annan sorts avslut mot Abbas på andra sidan planen.

Ska försöka att ta mig till träningen på lördag också, det verkar ju vara någon sorts samling för att försöka tagga spelarna ytterligare...