ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

söndag, oktober 29, 2006

Inför HIF-IFE

Konstig känsla inför match. Det är egentligen ingenting som tyder på att vi kommer att vinna idag. Alla tips är på Helsingborg, så det är nästan de som får stå för favoritskapet. Därför är jag inte särskilt nervös. Vinner vi så vinner och om vi förlorar är det ändå ganska väntat, med tanke på att Helsingborg är höstens lag och Elfsborg krampaktigt tagit poäng de senaste matcherna.

Jag hoppas att laget kan överraska, det skulle vara så himla gôtt. Tänk att få tvåla dit Henke och alla dom andra riktigt rejält. Det kanske bara är önsketänkande, kan det verkligen ske på riktigt? Kan inte Elfsborg en gång för alla visa hur de har blivit stärkta det senaste året och kan klara av stormatcher när allt står på spel.

Mitt önskemål till förra matchen, Griffit, gjorde ju inte direkt någon höjdarmatch. Det är bara att inse att jag förmodligen inte är rätt person att bestämma vilka som ska vara på plan. Men jag är fortfarande för att Haglund borde överraska med något, det är ju inte svårt för Baxter att klura ut hur vi kommer att spela om det blir som tidigare. Nä, kanske ska vi köra med två anfallare för att sätta lite bryderier i huvudet på HIF-försvaret.

Skärpning och hårt jobb är det som gäller idag. Inte låta HIF:s duktiga anfallare få för mycket utrymme. Inte tappa bollen onödigt på mittplan och få snabba omställningar mot sig. Då är Shelton och Larsson som allra vassast. Sedan gäller det för oss att sätta våra egna målchanser. Inga onödiga sista touch. Pang med bollen i mål istället. Någon måste våga avgöra!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej! jag tycker att det är så tråkigt att ingen skriver några kommentarer på dina inlägg, så jag tänkte bryta den trenden! hoppas matchen går bra så att du är på strålande imorgon när vi ses i skolan! kramkram, scones

2006-10-29 15:21  

Skicka en kommentar

<< Home