ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

måndag, januari 22, 2007

Uppryckning

Jag tyckte att landslaget ryckte upp sig riktigt rejält i gårdagens match. Anfallsspelet var ju kanske inte det bästa, men försvaret funkade stundtals bra. En som jag tyckte gjorde en bra match och som man inte hörde så mycket om var Daniel Mobaeck. Han kom till bra lägen i anfallet från sin höger yttermittfältsplats. En av Sveriges hetaste målchanser stod han för.

Holmén hade inte sin bästa dag anfallsmässigt sett. Han var alldeles för stressad och slog de avgörande passningarna alldeles för tidigt vilket ofta resulterade i att Ecuador fick tag i bollen och kunde starta en farlig kontring. Samarbetet med Anders Svensson funkade utmärkt, vilket borde vara ganska givet.

Wiland gjorde ytterligare en bra halvlek. Vid Ecuadors mål kunde han inte göra så mycket. Ishi hade inte sitt bästa inhopp. Det var han som inte hann med när Ecuadorianen slog målpassningen från vänster. Men jag tyckte personligen att Sveriges högerback Marcus Jonsson hamnade lite på mellanhand i den situationen. Antingen skulle han varit med och hjälpt Ishi eller hjälpt mittbackarna. Nu stod han någonstans mittemellan och tillförde inget.

Avslutningsvis måste jag ta upp den riktigt fula pungsparken som Anders fick. Sedan att domaren visade ut båda är riktigt katastrof. Ett gult kort till Anders hade jag kunnat ta med tanke på att han var där och stötte lite på Ecuadorianen, men RÖTT?!?

Nu är det dags för Elfsborgs trupp att ta sig ner till Spanien för ett träningsläger. Sydamerikaresenärerna ansluter direkt från Ecuador. Har ni tänkt på att de som var med på den resan har haft något av en höghöjdsträning, alltså deras kroppar har producerat fler röda blodkroppar som för runt syre. Därför borde de klara sig mycket bättre på träningslägret i Spanien ;)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej ziriz!
jag såg matchen igår och kan bara hålla med! det var roligt att se så många elfsborgsspelare på plan!! men i vilket lag spelar nannskog? har aldrig sett honom innan. och prica (som jag tror är kroat precis som jag), var spelar han nu? du brukar ju ha koll på det mesta!
vi ses på onsdag!
kram, scones

2007-01-22 22:36  
Blogger ziriz said...

Vad du har blivit intresserad av fotboll ;) Nannskog spelar i Stabaek i norska ligan och Prica i Ålborg i danska ligan. Hoppas du är nöjd med svaren ;)

Ja, vi ses imorgon...

2007-01-23 20:49  

Skicka en kommentar

<< Home