ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

torsdag, februari 01, 2007

Skadorna hopar sig...

Många spelare som fått genomgå operation i truppen; August, Matte och nu senast kanske Keene. Men det är ju bättre att fixa till skadorna nu så att de inte förvärras och sedan riskera att missa viktiga tävlingsmatcher senare. Uppbyggnadsträningen blir ju lite lidande, men det är fortfarande ganska så lång tid kvar innan de riktiga matcherna sätter igång.

Undrar verkligen hur Haglund kommer att formera laget på lördag? Förmodligen Sjöberg (Kul att han är tillbaka) och Andersson i mittbacken, eftersom Jon fick en sträckning i låret i Sydamerika. Anfallet ser ju inte helt mördande ut heller, men det verkar som att Keene ändå kan spela, så det blir väl han på topp. Mittfältet är ju ganska så intakt, så det blir väl det gamla vanliga ;). Ska bli spännande att se Florén. Frågan är om han får starta, men lite speltid blir det väl alltid. Kanske en hel halvlek till och med, vad vet jag.

Nu är frågan bara om jag kan ta mig till arenan på lördag. Jag fyller nämligen år samma dag och har lite att stå i, till exempel att bjuda släktingar på kaffe och diverse. Matchen går ju rätt tidigt, så det kan vara att jag hinner med den innan, men det blir lite tajt. Undra om man kan bli insläppt gratis på matchen, det är ju ändå bemärkelsedagen vi talar om ;)

Snart är det väl dags för mig att ta mig till någon träning för att rapportera lite. Hur ser träningsschemat ut på måndag och tisdag, är nämligen ledig då.