ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

fredag, februari 02, 2007

Träningsrapport

Den här rapporten från träningen gäller från igår torsdag, men eftersom blogger inte verkade fungera igår så kunde jag inte uppdatera. Jag vill ändå delge lite av det som jag kunde komma fram till.

För det första är det ganska uppenbart att Jon Jönsson inte kan ställa upp i lördagens match. Han försökte vara med på den övning som dominerade hela träningen igår, nämligen matchliknande spel med fyra personer (+målvakt) i varje lag på en plan som var ungefär en tredjedel av längden och ett par meter mindre i bredd än straffområdet. Truppen var indelad i fyra lag och i början var Jon med i ett av dem, men efter första ruschen började han halta betänkligt och sedan kunde han inte fullfölja träningen. Innan övningen hade han, förmodligen i förebyggande syfte, fått en rejäl lårmassage, men den verkade inte hjälpa.

Augustsson var med på hela träningen och han såg helt okej ut, frågan är om han är tillräckligt tränad för att vara med på lördag?

Jag följde den nya, Florén, lite extra och hans agerande såg bra ut. Jag tror att han kommer att vara till stor nytta för laget. Lite svårt att göra några större analyser eftersom det blev väldigt intensivt spel på den lilla planen.

Keene var som väntat inte med. Han var ju på magnetröntgen igår, så det är ju rätt förståeligt, men enligt dagens BT kan han vara med på lördag.

Har lite svårt att komma ihåg mer, men jag hoppas att detta kan vara av någorlunda intresse ;)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Helt lysande, Ziri. Jäklar med jon dock...

2007-02-02 19:53  
Blogger ziriz said...

Mmm, visst är det... men vi visste ju att han var skadad. Jag är ju ingen expert direkt, men är det inte bättre då att låta det läka ut helt innan man börjar träna igen??

2007-02-02 21:24  

Skicka en kommentar

<< Home