ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

tisdag, februari 13, 2007

Tisdag förmiddag

Egentligen hade jag velat skriva en träningsrapport med film idag, men när jag kom till arenan vid 10.30 var det inte någon träning på gång (skulle ha börjat 10 enligt det schema som lades ut i början av januari). Jaja, saker och ting ändras. Kan hända att de började klockan 11, eftersom när jag kikade in på arenan körde den lilla traktorn med harvan runt och kammade till gummigranulaterna.

Har inte kommenterat matchen i lördags, men jag tyckte att rapporterna från andra källor var tillräckligt adekvata och jag hade inte direkt något att tillföra i debatten. Jo, kanske att vi såg Håkan Mild när matchen var slut. Han var där med några småtjejer (kan det ha varit döttrar?).

Skönt att James Keene fick göra mål ännu en gång och något ingrepp i knäet verkar det inte heller bli. Han kan bli hur viktig som helst för Elfsborg!

Ikväll är det match igen. Denna gång mot Landskrona. Jag kommer förmodligen inte kunna ta mig till matchen, men den känns ju inte superhet. Anders har ju aviserat att han känner sig sliten på grund av hårt matchande, i landskamper och träningsmatcher, så det är stor chans att han inte finns med i startelvan. Det kan ju bli lite si och så med inställningen när inte matcherna gäller något. Mot IFK var det bra vilja och intensitet från spelarna, men det är ju lite prestige att möta blåvitt. Därför tror jag att det kan bli lite av ett antiklimax i kvällens match.

Tydligen hade websändningen i lördags funkat för de flesta. Bra initiativ från Elfsborgs håll. Kanske kan den tekniken användas även vid andra träningsmatcher och kanske en och annan Royal League-match (som inte sänds i de traditionella kanalerna). Allt för att sprida Elfsborgsandan utanför sjuhäradsbygden är positivt ;)