ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

fredag, april 13, 2007

Väldigt tätt med rapporter

Än en gång denna vecka hade jag möjligheten att ta mig till träningen, men eftersom det är så tätt inpå förra så ser jag det ej som nödvändigt med en alltför utförlig rapport.

För det första kan nämnas att Ilola inte var med på de ordinarie övningarna, dock tränade han lite lätt med boll vilket kan anses vara i rätt riktning. Mellan övningarna haltade han lätt och det tyder på att han verkligen inte är spelklar än. Även Florén gör framsteg. Idag såg jag honom göra samma övningar som Ilola, alltså med boll och det har jag inte sett tidigare.

Jag nämnde i rapporten från onsdagens träning att Sjöhage fick behandling för en ond rygg och idag såg jag att han tränade med ett stöd. Kanske som en försiktighetsåtgärd? Han verkade dock inte hämmas av varken stödet eller eventuell smärta. Jag skulle nästan kunna gå så långt som att säga att han såg extra pigg ut idag och lyckades bra med övningarna.

Även Griffit verkade extra het idag och jag hoppas det vänder för honom nu. Han har sett väldigt uppgiven ut den senaste tiden, men idag var han pigg. En annan som också utmärkte sig lite extra var än en gång Bajrami. Jag vet inte om det bara är jag som tycker det, men han lyckas bra i det offensiva spelet på träningarna.

Falk-Olander fick avbryta dagens träning på grund av en ömmande fot, han fick en ispåse omlindad runt foten. Även Holmén fick kliva av och där är jag aningen osäker på varför, men det såg ut som han tog sig åt ljumskhållet. Vid sidan av plan gjorde han styrkeövningar för, vad kunde se, musklerna i det området. Hoppas det endast var en liten känning och att han avbröt för att inte förvärra.

Eftersom jag i förra rapporten anklagade Hassan för att läcka in mål i en övning måste jag idag nämna att det var tvärtom. I en övning för att nöta in anfallsspel var det Wiland som släppte in massor av mål. Frågan är om det mer berodde på försvararna, för han kunde i alla fall inte skylla på sol i ögonen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänk om både Holmén och Ilola är brta på tisdag. Hemska, hemska tanke...

2007-04-13 14:44  
Blogger ziriz said...

Nja, så farligt tror jag inte det var, så vi behöver nog inte oroa oss ;)

2007-04-13 14:58  

Skicka en kommentar

<< Home