ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

lördag, april 07, 2007

Elfsborg-Malmö 1-1

Har väntat en stund med att skriva en matchrapport för jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag var ganska orolig innan match för hur spelet skulle se ut om inte Ilola kunde vara med och mina farhågor besannades. Mittfältet var ju helöppet och Malmö kunde, särskilt i första halvlek, styra och ställa. Elfsborg saknade verkligen en Ilola som kunde ha städat upp framför backlinjen. Att spela på det defensiva mittfältet är inte Anders grej, han var knappt med i matchen och slog bort väldigt mycket bollar. Holmén däremot blev jag glatt överraskad av. Han jobbade hårt och vann mycket boll, att han även kunde sätta den kanonen i mål var väldigt bra gjort. Välförtjänt!

Mathias Svensson gick in i Anders Svensson-rollen och fick inte så mycket uträttat. Det är klart, han kämpar och sliter, men allt som oftast slutar det i en blåtira istället för något konstruktivt framåt. Sedan att han inte kunde sätta det läget han fick i slutet av första halvlek på mål är ju helt bedrövligt. Nä, han har sett väldigt avig ut på träningarna och träningsmatcherna på slutet och jag tycker inte han ska få starta så länge han inte förbättrar sig.

Vad ska man säga om Alexanderssons tackling av Dixon då? Ja, det är ju bara att fördöma. Han var väldigt sen in i situationen och olyckligtvis träffar han Dixon på smalbenet. Jag spelade in matchen på HDD och tittade precis på första halvlek och jag kan bara säga att det inte finns många domare i Sverige som hade gett rött kort så tidigt in i matchen. Att sen Hasse Backe sitter där och raljerar om att Alexandersson definitivt ska har ett rött kort och bli avstängd så många matcher som Dixon är skadad är ju bara rena dumheter. Det var en ful grej och han fick det straff, gult kort, som domaren ansåg vara lämpligt för tillfället. Något mer kan man inte säga. Förresten så kan det väl inte bli något efterspel nu? Han fick ju sitt straff och då kan väl inte Svff gå in och bestraffa ytterligare, eller? Så har det väl varit tidigare år i alla fall. Om han nu skulle bli avstängd i efterhand så kanske min favorit Bajrami får chansen, och det skulle inte vara helt fel.

Elfsborg spelade inte på topp idag, men ändå lyckades vi bärga en poäng. Nu gäller det att ta nya tag och även få Ilola med i spel igen. Han betyder allt för mycket för att vi ska kunna undvara honom en längre tid.

Måste även säga några ord om tifot. Det höll på att gå åt h*****e, men de lyckades rädda det i sista stund. Bra jobbat!

Här följer några bilder:





Lite roligt att kommentatorn innan match sitter och spanar in spelarna i kikaren, har han inte gjort sin läxa ordentligt ;)



Med hjälp av några från klacken lyckas de rädda det bortflygande tifot.