ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

måndag, april 02, 2007

Träningsrapport

Jag hade hoppats på att laget skulle träna fasta situationer på dagens träning, men riktigt så blev det inte. Det var en väldigt lugn träning med kvadraten och lite smålagsspel, de hela var över på ungefär 45 minuter. Sedan tror jag det var dags för styrketräning i Sjuhäradshallen, det var väl därför man kunde se Henrik Dagård på plasten:




Jag var även intresserad av hur det stod till med Jon Jönsson, med tanke på att han fick kliva av lördagens match. Kan konstatera att han kunde delta i alla övningar utan, vad jag kunde se, några som helst hinder. Däremot mellan matcherna i smålagssplet fick han massage i vaden, kanske som en försiktighetsåtgärd:



Det känns skönt att kunna konstatera att även anfallsspelet verkar ha lossnat betänkligt. Om jag jämför med tidigare träningar och matchliknande spel så blev det ett hejdundrande målkalas idag. Keene gjorde ett snyggt mål från en väldigt snäv vinkel, till och med Jari fick på ett kanonskott som satt snyggt i maskorna och Anders satte även åtminstone ett. Den enda som verkade ha det lite jobbigare med precisionen var Holmén. Jag tror att han träffade virket ett par gånger i alla fall och verkade bli väldigt förgrymmad efteråt och skrek ut sin frustration.

Tyvärr kunde jag inte filma något på dagens träning för jag var rädd att batteriet skulle ta slut i kameran, så än en gång får ni hålla till godo med stillbilder:











Förresten ni missade väl inte reportaget där de följde Magnus Haglund ett par vanliga dagar i mitten av mars på tv4-sporten igår? Tyvärr hittar jag inte klippet på fotbollskanalen, kanske lägger de ut det snart. Annars så spelade jag in det och kanske kan lägga ut på youtube.com, vi får se...