ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

fredag, april 06, 2007

Träningsrapport

Måste börja med dåliga nyheter, eller jag vet inte riktigt hur dåliga de är, men det såg inte bra ut. Något hände med Jari på träningen, jag tror det var i en närkamp med Griffit som han la sig ner skrikandes. Han tog sig om foten och det verkade inte alls bra. Sjukgymnasten var snabbt framme och la ispåsar och lindade foten hårt. Jari kunde inte ta sig ut för egen maskin utan fick stödja sig mot sjukgymnasten medan han hoppade på ett ben. Kan det vara en vrickning? Stukning? Stämpling? Jag vet inte, men det sista jag hörde innan han gick in i spelargången var ett "Voi, perkele!" och det bådar inte gott :(



Anders var med om blodvite. Vet inte hur det gick till, men han fick näsblod när de spelade kvadraten. Kanske en boll i ansiktet?





Sjöberg var inte med på träningen. Han var där, men inte ombytt. Däremot utförde den knäskadade Florén några övningar i samråd med sjukgymnasten. Jag tyckte att han hade förbättrat sig avsevärt och med den lätthet han klarade av att jogga runt plan tror jag inte det dröjer allt för länge innan han kan börja träna med boll:



Jag noterade även en intressant sak. När det skulle övas på snabba spelvändningar över hel plan kunde man skönja en startelva i det ena laget. Den som fick starta på vänsterkanten var Bajrami, inte Alexandersson. Förvisso bytte de och en del andra spelare lag efter ett tag, men kan det betyda något?


På bilden är Bajrami den fjärde personen från höger. Förresten, om ni inte redan upptäckt det, så kan man se bilderna i en större version om man klickar på dem ;)

Passet avslutades med några fasta situationer, både hörnor och inkast. Jag valde att inte filma dem närmre för att inte ge några fördelar till motståndarna, om de mot förmodan skulle besöka denna blog.

Som vanligt avslutar jag med ett antal utvalda bilder:





1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grymt Ziri!

2007-04-06 17:39  

Skicka en kommentar

<< Home