ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

lördag, april 07, 2007

Inför IFE-MFF

Nu är dagen kommen. Idag börjar Allsvenskan 2007 på riktigt. Jag är väldigt förväntansfull och vill att klockan ska slå 16.00, för då sätter allvaret igång. Premiärmatcher kan sluta i princip hur som helst och förutsättningarna för Elfsborg idag är inte optimala. Här tänker jag främst på Ilolas skada igår. Enligt officiella ska Jari känna efter på uppvärmingen om han kan spela och jag hoppas verkligen att skadan inte är värre än att foten går att tejpa hårt.

Hur laget ska formeras om inte Ilola kan spela då? Ja, säg det. I näst intill alla matcher har de startat med en renodlad toppforward och det skulle nog kännas aningen olustigt att gå över till ett 4-4-2 spel i det här läget. Men det finns ju ingen naturlig ersättare till Jari, så det blir förmodligen att dra ner Anders på det centrala mittfältet. Mattes och Keenes samarbete har inte fungerat särskilt bra i de träningar och träningsmatcher som jag kunnat beskåda, så det är högst osäkert hur det skulle se ut om båda de spelade från start i dagens match.

Det var 12.000 biljetter sålda igår och jag tycker det låter ganska lite. Kan vi verkligen hoppas på runt 15.000 personer, jag tvekar. Från tidigare erfarenheter så har man kunnat konstatera att de flesta inhandlar biljett innan matchdagen och att det är få som bestämmer sig sent att se på matchen. Hoppas att denna trend bryts idag, så vi får en fullsatt arena. Förutsättningarna finns där; solsken, ledig dag och bra motstånd. Väl mött på arenan!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ska bli oerhört spännande, för oss alla (jag håller på det andra laget som spelar idag då, då...) Men det känns lite märkligt att fler biljetter inte sålts. Själv kan jag i alla fall inte komma på något bättre tidsfördriv för dagen, en match som denna är svår att slå!

2007-04-07 11:38  
Anonymous Anonym said...

Såg att du hade lagt in en parkeringkarta till MFF:arna på svenskafans. Imponerande att du orkar ta dig tid till detta!! Det ger oss gulsvarta extra goodwill! Måste passa på att ge dig credd för den relevanta, välskriva och snygga bloggen.

2007-04-07 13:49  
Anonymous Anonym said...

Över 4000 besök, grattis! ;D

2007-04-07 14:17  
Anonymous Anonym said...

...this blog is great!!

2007-04-07 17:04  

Skicka en kommentar

<< Home