ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

lördag, juni 16, 2007

Träningsrapport

Tänkte börja med att konstatera en mycket glädjande sak och det är att hela truppen var med och tränade idag. Martin Andersson kunde delta i alla övningar, enda gången man märkte att han varit skadad var när han fick lite massage i baksidan av låret av sjukgymnasten.

Träningen började med att halva truppen ställde sig i en ring runt mittcirkeln och den andra hälften befann sig i mitten och utförde olika övningar gentmot de som stod i cirkeln.

Sedan gick Haglund direkt över till de taktiska dispositionerna inför måndagens match. Det jag kunde höra var att han förväntar sig att Trelleborg ska ha en 4-4-2-uppställning och att de kommer att lyfta mycket långt. Det var i alla fall det han beordrade det laget som representerade TFF i övningen att göra. Med tanke på att Haglund blivit så hemlighetsfull med startuppställning och taktik vill jag inte vara den som skvallrar, men om det blir som de hade genomgång idag kommer man nog bli rätt överraskad. Spelarna såg inte helt bekväma ut i sina roller och anfallsspelet blev därefter, men ett anfall blev riktigt snyggt och jag tror hela laget applåderade när Anders nickade bollen i mål. En lite anmärkningsvärd sak hände när Sjöhage var anfallare, han fick nämligen en grundlig genomgång av Anders hur han skulle löpa. Ingår det i jobbet som lagkapten?

Efter träningen stannade ganska många kvar. Ett tiotal spelare övade volleyavslut på Johan Karlssons vänsterinlägg. Av det jag fick se blev jag inte särskilt imponerad, det var inte många bollar som Wiland plockade från nätmaskorna.

Andra spelare ägnade sig åt att köra gris, volleypassningar som inte får nudda marken. Hassan, Ishi, Jönsson och Holmén hade några riktigt svettiga bollar.

Haglund valde även att prata individuellt med en del spelare. Jag uppfattade att han pratade enskilt med Holmén och Anders, även Augustsson ville han tala extra med.