ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

onsdag, juni 20, 2007

Träningsrapport

Idag var det en lite annorlunda träning av vad jag har blivit van vid. Det var länge sedan jag besökte arenan så här långt innan nästa match och därmed var övningarna utformade på ett annat sätt. Backbesättning avskiljdes från övriga och först fick de inleda med att spela en typ av volleyboll fast utan hjälp av händer. Det var fyra personer i varje lag och jag vet inte riktigt vad slutställningen blev. Här följer ett videoklipp:



Undra om Haglund tycker att de har uppvisat lite dålig teknik eller varför skulle han annars ha med denna övning?

Sedan gick backarna över till att träna "riktigt" försvarsspel. De var indelade i samma lag som i volleybollen och de turades om att försvara. Först gick Haglund igenom hur de skulle agera, med hjälp av koner,


och sedan utförde de lite olika övningar för att få lagen samspelta. Det har ju sett lite svajigt ut emellanåt och jag tror det var en välbehövlig genomkörare.

Under tiden körde mittfältarna och anfallarna en gigantisk kvadrat, med tre som sprang i mitten.


Sedan gick de över till att utföra anfallsövningar där bollen växelvis spelades in från vänster och sedan höger. Alex och Bajrami befann sig till vänster och Ishi och Kurbegovis måttade inlägg från höger. Att inte Griff befann sig på högerkanten berodde på att han fick agera anfallare då Matte inte var med på dagens träning. De körde genomgående med två anfallare och det verkar som att det är den taktiken som finslipas inför kommande matcher.




Efter det fick alla öva på avslut och ett extra mål ställdes upp på mittlinjen. Det var oroväckande många som missade och då flög bollarna in där backarna utförde sina övningar, vilket inte direkt uppskattades av Haglund som bland annat ropade till Avdic att det skulle vara bättre om han träffade målet ;)

Därefter blev hela truppen indelade i fyra lag med fem spelare i varje. De mötte samma lag hela tiden i fyra matcher var.




Spelarna producerade ganska mycket mål, dock blev det en lite tråkig avslutning då Ishi fick en smäll på vaden, av Anders tror jag, och han fick utgå och bli lindad.


Hoppas det inte är alltför allvarligt, men han kunde halta ut för egen maskin.





Passet avslutades med en intervallövning. Alla spelare skulle springa utmed hela långsidan ungefär 15-16 gånger. Vissa av spelarna var helt utpumpade efteråt, så det kanske var välbehövligt.

3 Comments:

Blogger ziriz said...

Såg att jag hade fått med fel filmklipp. Konstigt! Laddade upp den och tog den "embeded HTML" som ploppade upp. Jaja, nu är det ändrat i alla fall.

2007-06-20 19:35  
Anonymous Anonym said...

Hehe, nej:O det var inte jag som satt och antecknade frenetiskt under dagens träning, hade annat för mig idag, så du som antagligen var där och såg...hur såg florre ut? pigg?
Varför Florén, jaa, blev helt överväldigad av hans personliga sida under presskonferensen tror jag, samt det spelet han visat upp under träningar och match!
Skönt att du uppskattar min blogg!

2007-06-20 21:12  
Anonymous Anonym said...

Hehe ok, då vet vi att det finns en person till som brinner lika mycket för Elfsborg som jag gör:D

Låter som om att det lönar sig att vara ambitiös, för jag tror 100% på att florre kommer starta nästa match, och då står jag för en gångs skull i en "neutral vinkel.
Rolig blogg du har.
Hoppas du fortfarande kommer kolla till min:D
Ha det bäst

2007-06-20 23:19  

Skicka en kommentar

<< Home