ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

söndag, juni 24, 2007

Två dagar kvar till match

Jag förväntade mig att få ta del av en taktisk genomgång på dagens träning, då det är två dagar kvar till match. Men Haglund hade valt ett annorlunda upplägg. För det första hade två U21-spelare kallats in, så truppen bestod av 23 utespelare. Jag har inte riktigt koll på vilka det var, men de hade nummer 38 och 42.


Jag tror den ena heter Victor Adebahr. Vilket sammanträffande att Haglund precis haft ett utspel i medierna om att antalet avbytare i matcherna borde utökas för att unga spelare ska få chansen i lagen. På grund av det stora antalet deltagande inleddes träningen med att de delades in i tre kvadrater. Självklart fick de två nya spelarna inleda i mitten i en av dem. I övningen fick Jon en smäll på låret, vilket resulterade i ett otäckt rött och ömmande område. Men det verkade inte hämma honom allt för mycket, med tanke på att han kunde fullfölja träningen.

Huvudövningen gick ut på snabba omställningar. Truppen delades in i två lag med två anfallare i varje, Matte och Keene i det ena laget och Sjöhage och Avdic i det andra. Detta betyder med största sannolikhet att ett av paren kommer att få starta mot BP, förmodligen Matte och Keene om man ser till tidigare matcher. Sedan anföll och försvarade resten av spelarna i grupper om tre. Haglund förväntar sig nog att det blir mycket omställningar mot ett kontrande lag som BP. Det blev några mål, men inte väldigt många. Detta tycker jag är ganska bra då övningen lika mycket gick ut på att försvara.

Passet avslutades med smålagsspel, med fem utespelare i varje. Därmed fick de två nya och Kurbegovic stå över. Istället stod de lite för sig själva och snackade. När lagen hade spelat några matcher valde jag att bege mig hemåt då det inte var riktigt så varmt som jag förväntat mig.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Shit ziriz, vad skulle vi gjort utan dina ögon på arenan! Grymt go koll man får.
Vore fan i mig fränt om Haglund satte in Jocke och Avdic mot BP, men det kanske är för riskabelt...
Såg Sjöhage ut att va delaktig?

2007-06-25 01:12  
Blogger ziriz said...

Nja, vad ska man säga om Sjöhage. Ganska uppgiven, i alla fall vad kroppsspråket beträffar. Tränarna försöker uppmuntra honom när han gör halvbra saker, men direkt hänger han lite med huvudet. Jag förstår verkligen att han inte får spela, helt iskall framför mål. Det är nog bäst om han får lite miljöombyte, för nu känns det som han är i en negativ spiral. Synd!

2007-06-25 08:50  

Skicka en kommentar

<< Home