ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

onsdag, augusti 13, 2008

Inför St Pats

Som BT skrev igår verkar det som Anders kommer att starta i morgondagens match. Riktigt skönt! Särskilt som Avdic verkade få något bekymmer idag. Han avbröt anfallsövningen och gick av med ena skon i handen och sjukgymnasten i släptåg. Svårt att säga vad som var problemet för han fick behandling på avbytarbänken. Hoppas det inte är något allvarligt för jag kan tänka mig att Haglund hade tänkt använda honom på topp tillsammans med Bella. Detta med tanke på det efterföljande tvåmålsspelet, där Matte hoppa in som anfallare jämte Bella, troligen Avdic plats. Anders och Mobaeck tog hand om mittfältet i samma lag, med Bajrami och Ishi på kanterna.

Det andra laget var verkligen reservbetonat med Jesper Florén och Svedberg på mitten, och Nordmark och Keene på kanterna. Jocke och Lasse spelade på topp och om nu inte Avdic kan spela imorgon kan jag tänka mig att Lasse tar hans position. Allt är ju i och för sig spekulationer från min sida och Haglund kanske väljer något helt annat. Han har ju inte avslöjat någon tilltänkt startelva i tvåmålsspelet tidigare det här året, så varför skulle han börja med det idag ;)

Vad jag kunde utläsa från anfallsövningen kommer vi även se en förändring i backlinjen. Karlsson fanns nämligen på högersidan tillsammans med Ishi (Bajrami och Florén på den andra kanten). Jag förmodade att han skulle byta av med Martin efter en stund, men icke. Kanske väljer Haglund att vila Martin med tanke på hans bekymmer med baksida lår.