ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

måndag, september 04, 2006

Dramatisk ökning av besökare

Blev nästan lite chockad när jag tittade in på min blog ikväll. Som ni kanske har sett har jag en räknare som visar hur många besökare jag har haft på sidan. I morse innan jag skrivit mitt inlägg hade jag haft 282 besökare på min blog, ikväll hade det stigit till 329. Detta är en ganska stor ökning på en dag. Jag undrade lite hur det kunde komma sig, men fick snabbt mitt svar när jag gick in på updateds Elfsborgssida. Där fanns mitt inlägg från i morse med under dagens rubriker. Hihi ;), har faktiskt undrat ett tag hur de väljer ut sina artiklar, vet fortfarande inte. Nu kommer det här inlägget säkert också finnas med där. Nästan lite läskigt! Får inte skriva för många blaj-inlägg då.

Vi tar lite Elfsborg också. Såg nu att biljettantalet har stigit till närmare 13000 sålda. Börjar faktiskt bli lite nervös att jag inte ska få tag på några biljetter. Ja, jag vet, jag ska sluta tjata om det här nu.

På tal om något annat... Nu när Hammarby fick poängavdrag vet jag inte riktigt hur jag ska uppdatera mina halvlekstabeller. Ska jag dra av de tre poängen från första eller andra halvlek? Nu när jag inte vet är det inte så kul att hålla på och uppdatera. Det tappar ju lite av sin charm när det inte stämmer. Vad de ska hålla på och förstöra för mig :) Förresten tycker jag att poängavdrag inte riktigt var det rätta beslutet. Jag menar, hur stävjar det våldet? Det hade kanske varit bättre om de fått spela för tomma läktare. Fast det är klart, då hade en massa oskyldiga drabbats också, alltså den publiken som verkligen vill se matcherna hade då blivit utan. Det är ju också fel. Sådant här är svårt, det är tur att man inte själv behöver vara med och ta dessa beslut. Oskyldiga verkar ju drabbas i vilket fall.

3 Comments:

Blogger Röd Guling said...

Äh, Ziriz - kom igen nu. Ge lite credit till folk som förtjänar det. Om du kollar in min blogg så ser du att jag numera länkar till dig och även har skrivit ett inlägg där du får reklam, allt för att jag tycker att din blogg är bra. Enligt min något opålitliga räknare har jag hittills haft 46124 träffar detta år, trots minimal aktivitet under VM-uppehållet. Även om updated.se är en välbesökt sida skulle jag tro att en hel del besökare har hittat hit tack vare mina länkningar och det är även troligt att updated.ses redaktion la till din blogg i deras sökverktyg efter att ha läst min post.

2006-09-05 04:47  
Blogger ziriz said...

Ahhh...man får la tacka då ;)Har faktiskt inte besökt din blog på ett tag, så jag har inte sett länkningen tidigare. Jag blir faktiskt chockad när jag ser min blog i andra sammanhang än mitt egna. Innan jag satte in räknaren trodde jag inte det var så många som besökte den. Jag måste erkänna att jag startade räknaren på 100 eftersom det annars skulle vara så deprimerande att se den om den skulle visa på typ 10-15 stycken.

2006-09-05 16:04  
Anonymous Anonym said...

Röd Guling har alldeles rätt. Vi la till din blogg efter att ha stött på den via hans blogg.

Ditt inlägg lockade 17 besökare från Updated.se.

//jens@updated.se

2006-09-05 22:28  

Skicka en kommentar

<< Home