ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

torsdag, oktober 12, 2006

Lite kommentarer

Måste kommentera lite om landskampen igår mot Island. Kan bara säga att jag kom på igår varför jag hatar Tv3. Alltså jag kan inte för allt i världen förstå mig på detta gullande med Kim Källström. Vad gjorde han igår som förtjänar alla lovord han fick under matchen av Glenn Hysén. Ärligt talat, slog han en enda passning rätt? Nu följde jag honom extra noga för att se om han skulle klara sig så himla bra, med tanke på petningen mot Spanien, men jag övertygades inte den här gången heller. Det är klart, han har ett grymt tillslag på frisparkar, men något mer måste man väl ändå kunna prestera. Han var ju kreatören som skulle få igång anfallsspelet, men hur många avslut hade Sverige egentligen på hela matchen. Ja, de kanske hade massor av boll, men några farliga målchanser såg vi inte röken av. Jo förresten, det som resulterade i målet. Men det var ju ändå Edmans prestation på kanten som var upprinnelsen. Självklart kan man inte lasta en spelare för ett kasst anfallsspel och vädret gjorde så att det var svårspelat i allmänhet, men ändå... Jag kanske är allt för kritisk nu, men det blev som en slags motreaktion till alla hyllningar som Hysén vräkte ur sig.

Jag har ju dissat Daniel Andersson i några inlägg nu och jag får väl ta tillbaka lite. Han var inte riktigt så kass som jag trodde han skulle vara, han gjorde helt enkelt en ok insats, inte mer. Har ni tänkt på att han väldigt ofta, när han blivit överspelad, börjar springa efter motståndaren och rycker honom lite lätt i axeln. Sedan trillar han själv och ibland blir det på motståndarens bakben så att denne snubblar och får en frispark. Jag tycker det ser så lustigt ut varje gång.

Nu är det skönt att landskamperna är slut för den här gången så att vi kan fortsätta med allsvenskan nu.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Daniel Andersson ÄR kass! Spelar bara på gamla meriter (nåja, kanske inte bara...). Holmén nästa på den positionen!

2006-10-13 08:01  
Blogger ziriz said...

Ja absolut, fast inte riktigt än. Han måste nog utvecklas lite till innan han är redo för de stora uppdragen... ;)

2006-10-13 08:10  

Skicka en kommentar

<< Home