ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

onsdag, oktober 11, 2006

Offside, landslag och U21

Idag har jag för första gången köpt tidningen Offside. Kanske är lite underligt att jag aldrig tidigare läst den men jag har tyckt att den varit lite dyr för att endast innehålla långa reportage och inte så mycket nyheter. Men nu såg jag att det nya numret innehöll ett långt reportage om Jon Jönsson och eftersom han är så ny i Elfsborg hade jag inte särskilt bra koll på honom så innehållet var väldigt intressant. Man kom honom väldigt långt in på djupet och bland annat tog textförfattaren, Henrik Ystén - han som även skrev boken om Elfsborg, upp hur det egentligen låg till med detaljerna kring det kontrakt som MFF och han inte kunde enas kring och som föranledde flytten till Borås.

Förresten så såg jag Anders Svensson på stan idag vid lunchtid, kanske inte så intressant egentligen, gick ju bara förbi honom.

Snart är det dags för landskamp igen. Vi får se nu hur landslaget klarar sig utan Anders ;) Kim har ju lite att bevisa nu när han blev så tjurig efter att ha blivit petad i förra matchen. Fast den viktigaste kuggen på mittfältet, Tobbe Linderoth, saknas och det tror jag påverkar Sveriges spel mer. Som jag tidigare sagt ser jag inte Daniel Andersson som något alternativ, men han får gärna överraska mig och göra en kanoninsats...

Vad ska man säga om U21-matchen igår då?? 5-0!!! Hur kan det hända? Sverige var aldrig riktigt med i matchen. Jag tyckte ändå Holmén klarade sig hyfsat, i första halvlek i alla fall. Han verkade ha fått en fri roll på vänsterkanten för han var nästan mer överallt annars än på just den kanten. Han lyckades med några fina framspelningar, men försvarsspelet var väl sådär. Han är nog inte riktigt van vid att spela på den positionen så ibland såg det lite avigt ut. Det enda riktigt positiva med igår var att Samuel inte blev skadad...