ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

måndag, november 13, 2006

Holmén i A-landslaget

Kul att Samuel får chansen att vara med i truppen mot Elfenbenskusten, nu gäller det bara att hålla tummarna att han även får möjlighet att spela. Har inte riktigt koll på vilka mittfältare som blivit uttagna, men nästan alla ordinarie har tackat nej i alla fall. Då finns det anledning att följa denna annars ganska så ointressanta landskamp.

De har inte annonserat ut vem som blir ersättare för Mellberg än. Kan vi hoppas på Jon Jönsson? Han gjorde en riktigt bra insats mot AIK igår och borde snart få chansen i landslaget. Varför inte nu?

Glöm inte att titta på fotbollsgalan som börjar om ungefär en timma, Elfsborg ska hyllas ;) Sedan att mina barndomsfavoriter Take That är med gör ju inte saken sämre. Hihi...

Igår när jag satte mig i soffan för att titta på tv4-sporten hade jag stora förväntningar om vad de skulle säga om Royal League-matchen, men tji fick jag när visade bilder i några sekunder för att snabbt gå över till Women's cup semifinalen. Dåligt! Tur att det inte var en vardagssportsändning för då hade de säkert bara stått om matchen i nederkant av rutan medans travet visades... Alla klagar på publiksiffror i Royal League, men om media knappt ens nämner turneringen är det riktigt svårt att skapa ett sug. Svt var bättre, de hade ett reportage på en och en halv minut i alla fall ;)