ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

söndag, april 01, 2007

IFE U21 - Heimer 1-0

Kände för att se på killarna precis bakom A-laget idag och begav mig till arenan för att bevittna Elfsborgs U21-lag besegra Heimer från Lidköping. Jag var försenad till matchen med en kvart och då stod det tydligen 1-0 redan. De som jag kände igen från A-lagets träningar var Sjöberg, Griffit, Avdic, Eres, Falk-Olander, Kurbegovic och Nordmark, resten hade jag inte sett tidigare.

Man skulle kunna förvänta sig att Griffit ska göra en strålande insats för att bevisa att han är värdig en plats på A-lagets bänk åtminstone, men han blandade och gav. Vissa stunder lurade han upp Heimer-försvaret på läktaren medan andra gånger missade en två-meters-passning. Verkligen sorgligt att se hans självförtroende ligga på botten och näst intill inget verkar fungera.

Nordmark imponerade på mig än en gång med sina snabbhet och sina överstegare. Hoppas verkligen att han utvecklas på ett bra sätt och jobbar upp lite muskler, för då kan han bli en riktigt bra spelare.

Försvaret var stabilt med Sjöberg och Falken, och Heimer hade inte direkt några farliga målchanser.

Några som hade hittat till arenan idag var Florén och Bajrami:



Ett bildkollage:









2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!

Jag vill bara säga din sida är bra. Alltså jag är inne ganska ofta, och alltid finns det något att läsa. Tackar för detta.

2007-04-01 19:53  
Blogger ziriz said...

;), tack. Ska försöka fortsätta att uppdatera så ofta som möjligt..

2007-04-01 21:13  

Skicka en kommentar

<< Home