ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

måndag, april 16, 2007

Sista träningen

Det börjar nästan kännas lite dumt nu, men än en gång besökte jag en träning. Nu var det sista träningen innan matchen mot Örebro och jag hoppades att jag skulle få en hint om startelvan, men icke. De spelövningar som utfördes idag avslöjade inte direkt hur laget kommer att formeras imorgon. Dock bör konstateras att Haglund än en gång valde att starta en övning med Bajrami på kanten tillsammans med Karlsson, på den andra kanten sprang Ishi och Mobaeck. Självklart byttes de av efter halva övningen. Alex och Florén (faktiskt!) tog hand om vänsterkanten medan Martin och Griffit var till höger. Jag vet inte hur mycket man ska läsa in i det här, kanske är det taktik av Haglund att inte avslöja startelvan eller så kanske han vill få Alex att inse att det inte är givet att han ska få starta och därmed få honom att jobba ännu hårdare.

Jag nämnde Florén nyss och detta var den första övning, vad jag har sett i alla fall, som han deltagit i sedan knäskadan. Han fick slå lite inlägg och verkade inte besväras av knät. Kul!

Även Ilola deltog i en övning idag. Dock var det bara kvadraten, men jag tycker vi kan se det som framsteg.

Holmén behövde ingen specialuppvärmning idag, så på den fronten verkar allt okej.

Lite dramatik fick jag ändå uppleva. Under en av övningarna fick Wiland ett skott rätt i ansiktet från bara ett par meters avstånd. Om det hade varit några andra där för att titta hade det gått ett sus genom publiken. Jag fick oroväckande flashbacks från förra gången det var sista träning innan match, då Jari blev skadad. Även Källströms skott i ansiktet på Isaksson på en träning innnan VM, där han sedemera missade hela turneringen, dök upp i bakhuvudet. Wiland blev i alla fall liggande på plan medan de andra med lite halvt panik i rösten kallade på sjukgymnasten. Väl framme såg han om Wiland och till slut reste de sig upp och gick av plan. Som tur var verkade inte skadan vara värre än att Johan kunde delta i den avslutande övningen. Puh!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det finns absolut ingenting dumt med att du lämnar träningsrapporter! Jag läser dem mer än gärna, och hoppas att du fortsätter i samma stil :)

2007-04-16 17:59  
Anonymous Anonym said...

Isaksson missade bara två matcher i VM om jag minns rätt. Shabaan och han stog två matcher var.

2007-04-16 18:28  
Blogger ziriz said...

Ok, då kom jag ihåg helt fel, men det hade ju inte varit så bra om Wiland missade ens två matcher...Jag tycker Hassan har sett lite smådarrig ut emellanåt på träningarna, inte lika stabil som Wiland.

2007-04-16 18:41  
Anonymous Anonym said...

ziriz, du skall ha all heder för dina blog-insatser!
Det är mycket intressant och läsvärt. Hoppas du kan fortsätta hålla det höga tempot och kvaliten.

2007-04-16 22:06  
Anonymous Anonym said...

Jag vill också säga att jag är mäkta imponerad och tacksam för din bevakning! Själv bor jag inte i borås och kan inte ha koll på laget mer än på matcherna och några ynka träningar.. Fortsätt mer än gärna med ditt bloggande. Förövrig är du bäst!, Elfsborg borde kontakta dig, och få någon som hjälper dem lite..

2007-04-16 22:27  
Anonymous Anonym said...

Hua, Wiland är viktig!
Hur ser det ut med Alex-Bajrami? Kan man hoppas på Ilola?

2007-04-16 22:29  
Blogger ziriz said...

Ilola kommer inte spela dagens match och Jon kommer med största sannolikt ta hans plats, allt enligt pappers-BT. Detta konstaterade jag i och för sig för ett par dagar sen, så det är ju ingen större överraskning.

Om jag hade varit utomstående och endast sett gårdagens träning skulle jag anta att Bajrami får starta ikväll, men enligt pappers-BT var Haglund osäker över val av kantspelare igår eftermiddag. Så vi får se ikväll hur han väljer!

2007-04-17 06:56  
Anonymous Anonym said...

grymt imponerad över din rapportering och hoppas att du fortsätter i samma stil../ fan i visby

2007-04-17 16:01  

Skicka en kommentar

<< Home