ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

lördag, juli 07, 2007

Mycket att berätta om

Jag trodde att den stora nyheten från denna träning skulle vara att Avdic förmodligen kommer att spela på det centrala mittfältet med Anders i matchen mot AIK, men döm av min förvåning när Fredrik Björck spatserade in på Ryavallens löparbanor med en Elfsborgströja på sig:




Han är tänkt att ersätta Jon i mittförsvaret och vi får hoppas att han lyckas bra i Elfsborg.

Ja, som sagt trodde jag att jag hade en bra story om att Avdic kanske spelar på det centrala mittfältet jämte Anders. Han är ju giftig framåt, så om bara Anders kan ta hand om det defensiva jobbet kan det kanske fungera bra. Självklart blir det två anfallare, och nu nästan tre då, för det verkar som att Matte och Keene kommer att starta ihop på topp. Väldigt offensiv uppställning!



Att inte Ilola spelar har ni förmodligen redan läst på annat håll. Han kom in efter halva träningen och joggade några varv runt löparbanorna. Han haltade inte så farligt och det var några som frågade hur det var med han och han svarade själv "ganska bra", så jag hoppas att Ilola snart är tillbaka.


En annan förvånande grej var att Sjöhage deltog på träningen, dock var nog tankarna redan i Brann för han såg väldigt loj och oengagerad ut.



Florén hade några bekymmer och fick kliva av innan träningen var slut. Hoppas det inte var något alltför allvarligt.