ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

måndag, juli 02, 2007

Träningsrapport inför matchen mot Halmstad

Idag deltog alla spelare på träningen, både Jon och Sjöberg fanns med. Jag hade för mig att Sjöberg skulle befinna sig vid de norska fjordarna vid det här laget, men nej, där stod han och diskuterade något med Haglund:


Undra om det var Jons sista träning med Elfsborg idag? Jag tyckte det såg ut som om han inte kommer att delta i morgondagens match och det grundar jag på den sista övningen de körde. De övade defensiva hörnor, alltså att försvara sig mot motståndarnas hörnor och då tyckte jag mig skönja en startelva i laget med de oranga västarna. Jon var inte en av de som hade väst på sig, istället var det Martin Andersson som var med i det försvarande laget.


Annat som kunde utläsas om startelvan var att Keene förmodligen inte kommer att starta. Istället blir det Matte och Alex. Frågan är om de formerar sig i ett 4-4-2- eller 4-2-3-1-system. Även Florén verkar få chansen igen.

Att Elfsborg ens tränade defensiva hörnor är lite ovanligt, förmodligen har Haglund väldigt stor respekt för Halmstads fasta situationer. HBK har väl inte förlorat på Örjans vall än så vi kan inte tro att Elfsborg på något sätt kommer att köra över dem.


Jon och Anders äntrar planen diskuterandes


Diskussionen fortsätter. Ger Anders Jon goda råd inför den stundande utlandsflytten?


Sjöhage ansluter mycket senare än de andra