ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

fredag, september 15, 2006

Inför Gefle-Elfsborg

Satt här och funderade på vad jag skulle skriva så här inför matchen mellan Gefle och IFE. Blev lite nyfiken på vem det är som ska döma matchen, med tanke på vad som hände mot AIK. På Svenska fotbollsförbundets hemsida kunde jag läsa att Sven-Martin Åkesson var utnämnd till domare. Det ringde inte direkt någon klocka, så jag bestämde mig för att Googla honom. Jag fick bland annat upp en artikel från i våras i aftonbladet. Han dömde Öster-AIK och det verkade vara några tveksamma domslut. Så vi får se hur han klarar sig den här gången.

Ja, vad ska man säga om Gefle då? Vi hade ju väldigt svårt för dem i våras, vad talar för att det ska gå bättre nu... Det är klart, vi har ju ändrat om lite i positionerna i laget så anfallsspelet hoppas jag ska fungera lite bättre. Defensivt blir jag lite orolig nu när Ilola är avstängd. Han är ju den som suger upp alla farliga bollar på mitten och om han kommer lite sent in i situationerna slänger han det långa benet före och bryter ett farligt uppspel.

Jag måste erkänna att jag inte har jättebra koll på Gefles anfallsspel, men man har ju hört talas om Bapupa och Makondele. Laget verkar även spela bra mot topplagen, minns vändningen mot Malmö, så man ska absolut inte räkna ut dem på förhand.

Jag hoppas att Haglund inte väljer att starta med Arvidsson i backlinjen. Jag tycker att han är en säkerhetsrisk bakåt. Han är väldigt långsam och springer avigt och klumpigt, jag är inte så förtjust i honom. Absolut Johan Karlsson i startelvan.

Så hur går det då? Mmm... Har inte någon nervös känsla i magen än, men den kanske kommer imorgon. Bara Elfsborg lyckas göra många mål framåt så spelar det ingen roll om vi släpper in några... ;)