ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

tisdag, september 12, 2006

Talangmatchen

Snart börjar talangmatchen i Öxabäck mellan Elfsborg och de talanger som BT och Radio Sjuhärad valt ut från närområdet. Hade varit lite sugen på att åka dit och titta, men det är ju en bit att åka. Lyssnade på en intervju med Stefan Andreasson på Radio Sjuhärads hemsida och där berättade han att han skulle vara med i den kändismatch som spelas innan talangmatchen. Den hade varit riktigt kul att se!

På tal om Stefan Andreasson har jag en liten speciell koppling till honom. Det var när jag gick i högstadiet och vi skulle ha vår första prao i åttan. Jag blev tilldelad Arbetsförmedlingen och tänkte att det skulle bli hur trist som helst, och det blev det också, förutom en dag. Jag fick nämligen vara på lite olika avdelningar varje dag och en eller kan det ha varit två dagar praoade jag med just Stefan Andreasson. Detta var nog -98 och jag hade inte följt Elfsborg mer än ett år så jag hade inte riktigt koll på spelarna. När jag kom hem efter den första dagen med Stefan berättade jag för min pappa att jag förmodligen hade praoat hos en Elfsborgsspelare, detta blev bekräftat när jag senare den kvällen såg sportnytt där de intervjuade Stefan efter en Elfsborgmatch. Dagen efter har jag för mig att jag var hyfsat nervös och det enda jag kommer ihåg att vi pratade om var när han frågade mig vad jag ville bli när jag blev "stor". Jag svarade då att jag inte visste, men att jag inte ville arbeta med människor. Alltså, jag menade att jag inte ville arbeta inom sjukvården och ta hand om andra människor i någon form. Han förstod förmodligen vad jag menade men ville göra sig något lustig då han föreslog, som arbetsförmedlare, att jag kanske skulle ta och bli fyrvaktare eftersom jag inte ville jobba med andra människor. Haha, kul jobb!

Detta är det enda jag kommer ihåg från min tid med Stefan Andreasson, men det brukar ju vara de dråpliga sakerna man lägger på minnet.

Jag kan slutligen tillägga att jag inte studerar till varken fyrvaktare eller något inom sjukvården ;)