ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

onsdag, september 13, 2006

Träningsrapport

Har precis kommit från Elfsborgs träning. De flesta tror jag var med, den enda som inte var med på övningarna var Denni Avdic. Han sprang lite för sig själv vid sidan om.

Idag lyckades jag vara där i rätt tid och uppvärmningen startade när jag klev in på arenan. Jag tyckte mig höra att det var Mobaeck som ledde den. Efter det delades gruppen upp i två för att spela kvadraten. Jag följde mest den ena med Anders Svensson, Mathias Svensson, Jari Ilola, Johan Karlsson, Abbas Hassan, Daniel Mobaeck, Samuelsson, Daniel Alexandersson och Andreas Augustsson. Anders verkade vara på hugget (eller det kanske han alltid är) och vid ett tillfälle tror jag han till och med sa att detta nog var den bästa kvadraten någonsin. Vad det nu betyder? Efter det här blev det övning på passningsspel. Gröna västar mot svarta, med två oranga fria spelare. Jag tyckte att Samuel Holmén inte riktigt var på bettet och han åkte på en smäll av Jesper Arvidsson. Han behandlades med lite kylsprej och efter det tyckte jag att han tog det ännu försiktigare. Förmodligen för att han hade en aning ont. Den obligatoriska träningen avslutades med matchliknande spel, fast på en lite mindre plan. Efter detta fick de som ville stanna kvar och köra lite avslutningar. De som var med på det var Anders Svensson, Leandre Griffit, Joakim Sjöhage, Mathias Svensson, Jesper Arvidsson. Jag tror det hela var som en slags tävling och Anders vann på fem gjorda mål. Han verkade väldigt glad för det.

Här är en liten snabbversion av träningen...