ziriz värld: IF Elfsborg

Vi delar med oss av våra tankar och åsikter om IF Elfsborg

torsdag, september 14, 2006

Träningsrapport torsdag

Jag lyckades ta mig till träningen idag igen. Jag var helt övertygad om att den skulle börja klockan 10, men det verkade bli närmare 10.30. Kanske hade de en genomgång inne i omklädningsrummet innan? Vad vet jag... I alla fall.. Vi var ett par stycken där från början och ju längre träningen höll på desto fler tittade in. Något jag märkte jämfört med igår var att det var fler unga spelare med, typ Eres, Falk-Olander, Sharro, Bajrami (fast han tränade på egen hand).

Uppvärmningen leddes idag av Daniel Alexandersson. Under tiden som den höll på riggade Haglund slalompinnar och en rad med bollar på mittlinjen inför övningarna. Efter cirka fem minuters uppvärmning ställde sig cirka tio spelare bakom varsin boll som låg på rad. Sedan ställde sig övriga mitt emot varsin spelare med bollen emellan. Den som stod bakom bollen skulle passa den till den motstående, som sedan skulle flytta sig åt ett specifikt håll så att han kunde ta emot en passning från nästa man som stod still osv. Detta alternerades, så att de som stod still också fick röra på sig. Övningen gjordes först med passningar på marken, sedan volley, sedan mottagning bröst+volley och avslutades till slut med nickar. Allt som allt höll de på med detta i ungefär 10 minuter. Sedan gjordes en övning med slalompinnarna. Därpå blev det lite genomgång och stretching i mittcirkeln.

Truppen delades upp i två lag. Laget som hade svarta tröjor tyckte jag mig ana till en trolig startelva; Matte och Anders i anfallet, från vänster på mitten Lill-Alex, Holmén, Ishi och Griffit, backar från vänster Arvidsson, Augustsson, Jon och Mobaeck. Det som förvånade mig här var Arvidsson på vänsterbacken. Dessa mötte laget med gröna västar och jag tyckte att det mest såg ut som de tränade det offensiva spelet. Några gånger bröt de gröna och provade på en snabb kontring, men inte särskilt ofta. Efter cirka en kvart blev det byte av några spelare. De svarta innehöll då Anders och Matte i anfallet; från vänster på mitten blev det Lill-Alex, Holmén, Samuelsson och Ishi; backplatserna upptogs av från vänster Karlsson, Augustsson, Sjöberg och Andersson. Denna uppställning förvirrade mig ännu mer, men det är klart att Haglund kanske mörkar lite för att inte avslöja startelvan riktigt än. Även med detta lag övades det mest på anfallsspel. Denna uppställning fick även de en kvart på sig.

Därefter delades truppen upp i fyra lag; oranga, gröna, gråa och svarta. Alla skulle möta alla i lag om fem på ungefär 2/5:s plan. Det blev inte särskilt många mål i matcherna. Det mest anmärkningsvärda var att Martin Andersson nätade två gånger i den sista matchen. Anders missade ett öppet läge i den sista av sina matcher och han verkade grymt förbannad över detta efteråt. Snacka om tävlingsmänniska!

Här har jag klippt ihop en film. Jag har ökat på kvaliteten lite grann jämfört med tidigare klipp...